40-70 SS

Started by MrOneTwo, 22. March 2012 kl. 21:17:48

Previous topic - Next topic

MrOneTwo

Denne kunne jeg lagt ut på markedet, men jeg trenger forslag og feedback

Jeg er i sterk nød av et diesett. Til kaliberet nevnt i tittelen. For originale kammer. CH4D har 6 mnd ventetid på disse. Derfor sender jeg ut et skikkelig skudd i mørket. Noen som vet om et slikt diesett? Strengt tatt trenger jeg bare en full size die. Buffalo arms har ingen på lager de heller.

Er det forresten noen her som lader 40-70 SS? Jeg kunne godt tenkt meg å høre hvordan andre lader denne puken av en hylse.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Hand

Ser at "Track of the Wolf" har die set inne i 40-70 Sharps Straight.  Redding, til rundt 53 USD.  
Har selv ingen erfaring med dette kaliberet.

Hand

MrOneTwo

Joda, men er ikke det et Lyman sett? Jeg fikk høre at det settet var til moderne 40-70. Original 40-70 er trangere.

Hand

De har rett!  Det er et Lyman hos "Track"  Skal skjerpe meg!
Interessant kaliber forresten, det nærmeste jeg har vært er Winchesters .40-65.

Hva er forskjellen mellom moderne og gamle mål på .40-70 SS?

Hand

MrOneTwo

Alt i orden. Forskjellen ligger i diameteren på løpet. De gamle varierte nok en del, men mange var i 0.403 området. De nyere er stort sett 0.408-0.41... Så det gjør sitt til at dier for originale er trangere enn de til mer moderne greier.

Hand

Var innom hos RCBS, og de hadde utvalg i .40-70 SS!  Har ikke handlet hos dem.  Har De "slugget" Deres løp?

Hand

MrOneTwo

Da har vi vært innom der og tittet samtidig, for nå har jeg nettopp sendt dem en mail. Det kan da vitterlig se ut som om dem har for 0.403 på lager!! Har dem det så tror jeg nesten at jeg melder meg på Trondheim Oslo. Men det er ikke et løfte....