Noen Buckskinner / woodrunner / mountainmen her?

Started by Daniel T, 02. May 2012 kl. 6:10:20

Previous topic - Next topic

Daniel T

Dette blir en liten kontaktannonse, men jeg er ikke på jakt etter ny kjæreste men etter noen som er like interessert i å gjenskape historie som meg. :-)
De som kjenner meg vet at jeg liker å skyte i historisk korrekt antrekk, men jeg vil gjerne utvidde det slik at svartkruttskyting er (bare) en del av "buckskinning" hobbyen min. Det finnes mange klubber i USA og Europa, som driver med "buckskinning", men dessverre føler jeg meg ganske alene her i Norge. Finnes det andre her, som har lyst å være en skikkelig Buckskinner? Lage ild med flint og stål? Sy klær ut av linen, skinn og ull etter historiske mønster? Gå på en "trekk" med tradisjonelle truger eller sove i skogen med bare et ullteppe? Studerer gammel bøker for å gjør utrystning mer og mer historisk akkurat? Gå på jakt med flintlåsmusketen?
Ta kontakt med meg, hvis det høres interessant ut for deg! Jeg er ganske åpent for alle tidsperioder så lenge det passer til Pelsjeger- og Pionertiden i Nordamerika. Selv skal jeg gjenskape en engelsk jeger i Ohiodalen på begynnelse av den franske-indianske krigen.

Save trails!

festus

Høres gøy ut. Jeg driver med det samme, men dessverre 800 år for tidlig- vikingtiden... ;-)
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling