Regler for spørsmål om identifisering

Started by Øyvind F., 07. May 2012 kl. 6:42:48

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Det kommer mange spørsmål fra brukere som vil identifisere våpen. De fleste er brukere som registrer seg kun for å få svar på dette spørsmålet, og forsvinner like kjapt som de dukker opp.

For å få et ordentlig svar kreves det bilder av det du skal identifisere. Det holder altså ikke å skrive «Hei, jeg har en børse som er merket 453. Hva kan dette være og hvor mye er det verdt?»

Et identifiseringsspørsmål skal inneholde:


  • Skarpe bildet av hele våpenet
  • Skarpe bilder av merkinger
  • Gjengivelse av merkingene i tekst
Det bør også opplyses om hvor våpenet eventuelt er funnet/kommer fra (Norge, Sverige, Frankrike, Afrika etc.)

Identifiseringsspørsmål skal legges i kategorien «Identifisering».
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Trine

Nå har jeg prøvd å sette inn flere bilder , men får til svar at det er feil fil . Hva må jeg gjøre ??
På forhånd takk
Trine Sneeggen

Øyvind F.

> Nå har jeg prøvd å sette inn flere bilder , men får til svar at det er feil fil .

Tillatte formater: jpg, gif eller png. Maks. størrelse: 800 x 800 piklser og 200 kb.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Temauseth

Har to børser, munnladere med innslåtte boktaver som jeg ikke vet hvem som har skrevet. Den ene står det G.T.S på og den andre TGJ oppe på løpet. Den som er merket G.T.S står det 1703 på. Den med bokstavene TGJ er merket 1858.
Dette er to kassepiper.
Har ikke funnet navn på noen børsemakere m disse initialene, men det kan jo være eierne sine initialer.