NM Hagle 16.-17. juni 2012

Started by jæger justnæs, 22. February 2012 kl. 20:27:07

Previous topic - Next topic

festus

Betre bør du bær'kje i bakkan enn mannevit mykje... ;-) Hvor finner jeg forklaringen på disse klassene, forresten? Har leita litt rundt på siden, men fant det ikke.
Hadde vært moro å lese litt om det. Slik det er nå (sett utenfra) sitter jeg med et inntrykk av at reglementet er så innfløkt og rigid at det avskrekker fra å prøve. Leser med gru om folk som må bygge om originale svenskemusketter fordi de ikke kan benyttes med baksikte i originalklassen og slikt, men det kan meget godt hende jeg har misforstått helt. :-)
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

jæger justnæs

Jeg anbefaler mer enn gjerne denne linken til NSU og Øyvinds beskrivelse av et stevne.
Det jobbes med å få oppdatert og utbedret de norske sidene.
Mye bra info på engelsk på MLAIC sine sider, nede i denne lenken finnes også opprinnelsen til de fleste klassenavnene.
Best når det smeller!

festus

Takk skal du ha, dette var meget oppklarende. :-)
(Men hvorfor i alle dager er det ikke en klasse for muskett med originalt baksikte? De finnes jo i bøtter og spann...)
- Rudyard Kipling

jæger justnæs

> Men hvorfor i alle dager er det ikke en klasse for muskett med originalt baksikte? De finnes jo i bøtter og spann
I Norge/Norden er disse muskettene godkjente i Miquelet så lenge man fyller igjen baksiktet.
I den norske klassen Perkusjonsmuskett er baksikte tillatt.
Bli med på et NM og skyt, det er ikke farlig i det hele tatt!
Godt miljø og mye lærdom som deles :-)
Best når det smeller!

festus

> I den norske klassen Perkusjonsmuskett er baksikte tillatt.
> Bli med på et NM og skyt, det er ikke farlig i det hele tatt!
> Godt miljø og mye lærdom som deles :-)

Høres bra ut! Da var det jo slett ikke så ille som jeg hadde fått inntrykk av. :-)
- Rudyard Kipling

jæger justnæs

Ni stykker på siste trening før sommeren i dag, jeg håper og tror at stevnet gav oss litt ekstra gnist!
Har fått mange gode bilder fra de som har knipsa, skal snart legge ut litt godsaker :-)

TB
Best når det smeller!

kruttmester

Det er positivt med så pass mange på trening. Vi får ha som mål at vi skal øke til det dobbelte:ok:

jæger justnæs

Da har jeg klippet fra ei himla bunke med bilder og limt sammen til en snutt på drøye sju minutter, allikevel var det mange gode bilder som måtte legges bort!
Tusen takk til kruttmester og sønn, jørn, krutnarr, Frode, steinar foss m/familie for gode bidrag :-)
De som ikke liker musikk til bildene får skru av lyden. Vanskelig å finne noe passende men tror det er spiselig for mannen i gata/på banen. Ænjåi!

[flash width=640 height=480]http://www.youtube.com/v/iczIHyvbH5M?version=3&hl=nb_NO&rel=0[/flash]
Best når det smeller!

jæger justnæs

Her er første halvdel bilder, kan ikke ta alle da det vil tvinge serveren i kne ;-)
Skal prøve å gå gjennom resten senere i dag.

Tobben

Best når det smeller!

jæger justnæs

Her er en bolk til fra lørdagen, får laste opp siste dag seinere :-)

Jan Erik og...

...Egil tar sinde første medaljer under et NM i svartkrutt(?)

Gull og ny norsk rekord i Hawker til N&S

Sølv og nok duer til å slå den gamle rekorden i Hawker til KGP

Bronse til GSL, bare en mann igjen til å hente medaljene :-)
Best når det smeller!

krutnarr

Takk for et herlig stevne. Det ble faktisk mine første 2 medaljer i et NM. :metal:
Bildene er topp jj. og stevnet glei unna uten større problemer enn de som kunne løses. Nice :-D