Kjøp av krutt

Started by Dynamit Harry, 25. July 2012 kl. 14:11:30

Previous topic - Next topic

Dynamit Harry

Hei.
Er det noen i Bergen distriktet som har planer om en tur østover for å hente
krutt? Eller veit om andre frakt løsninger? Var tenkt å bestille litt sveitserkrutt hos christiania, men har ikkje tid
til å reise å hente det på en god stund.

Øyvind F.

Det var nettopp en fra Det Bergenske Skydeselskab og hentet krutt fra CFC, så det spørs om behovet er påtrengende med det første hos oss. Jeg har skutt opp 2,5 kilo siden det, så jeg er alltid interessert i nye forsendelser. Det vanlige er at folk som er på Østlandet henter, eller at representanter fra CFC tar med seg krutt når et turnerer rundt i Norge.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Dynamit Harry

Ja, det dukker vel opp en anledning etterhvert. Går fort noe krutt, du er bra aktiv med skyting når du har brukt 2,5 kilo på så kort tid?! Eg har vel brukt 5 måneder på den mengden. Har kjøpt inn messinghylser til hagla som eg skal lade, så da går det straks litt mer.

Cap'n Redneck

Det forekommer meg litt råflott å bruke sveitserkrutt i glattløp....?

Har dere undersøkt om Maxam Norge (forhandler av Wano)har noen avdeling på Vestlandet?

Forøvrig er det jevnlig noen westernskyttere fra Bergen som drar til Østlandet/Midt-Sverige på stevner..... (selv om ingen av dem ennå har "sett lyset" og skyter svart... :ohgosh: )
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

kondis

Hei ja Maxam har ei avdeling på Jelsa.
Har handlet krutt fra dem i vår og fått det levert nærmere hjemstedet.
Så dersom maxam leverer sprengstoff i nærheten av dere så tar de det med så dere kan hente det etter avtale.Har vært i kontakt med Stian Voll hos Maxam når det gjelder bestillingen.Lykke til.