Fellesbestilling av kammerladertenger

Started by Øyvind F., 27. July 2012 kl. 8:49:28

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Ifølge qualibra så er det behov for kammerladertenger der ute. For noen år siden bestilte vi kammerladertenger fra Lee. Lee-tengene hadde en diameter på 17,4 mm, og det skal visstnok være skutt rekorder med den.

Dersom det er nok interesse kan vi sikkert høre med Lee om de kan fikse et nytt parti med tenger. Er det noen som er interessert? Prisen er $26 (157,95 norske) per tang + mva og frakt. Det er også et såkalt «tooling fee» på $150 (900 kr) for å lage brotsjen, men den kan det hende de allerede har fra før. Dersom det bestilles over 25 stk. faller dette uansett bort. Så, er det noen som er interessert?

Merk, jeg tar IKKE imot bestillinger enda. Først må vi se om vi er mange nok, deretter vil det eventuelt komme et bestillingskjema. Dette er kun for å lodde interessen.

Her er kammerladerkula:

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

nevS

Hei

Etter erfaringene med Lee Kammeralder tang så bør vi vel også vurdere NEI varianten som er lettere å støpe med.

Om NEI tanga kommer med denne gangen også er jeg mer klar for den enn LEE varianten.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Kammerherren

Jeg er klar for ei tang, enten den ene eller andre. (Om ikke NEI tanga koster mange ganger LEE tanga)
Kammerherren

Sondre

Heisan. Jeg er med. Trenger ei tang.
Sondre

jørn

Hei,dette er noe vi trenger her nede på sørlandet.:-)
Jeg kan sikkert ta en 5-6 stk.

Jørn

Tailgunner

Jeg vil veldig gjerne være med på fellesbestilling og jeg vet av en til her nord som er på leting etter tang.

Orion

Kan godt kjøpe en tang jeg også, selv om jeg ikke har kammerlader....enda!

krutnarr

Tar gjerne ei LEEtang eller to her au :-)

jæger justnæs

Best når det smeller!

langsen

Jeg er intresert ,kjøper 4 tenger om det blir noe av det
Joar Langeland

Øyvind F.

Når det gjelder NEI så var tengene derfra av dårlig kvalitet i forhold til prisen vi betalte. Forrige gang kunne vi vel få fire-fem Lee-tenger for hver NEI. Et bedre alternativ kunne vært å høre med f.eks. Steve Brooks. Han lager meget gode ståltenger, men de vil også bli dyre. Jeg fortrekker ståltenger, men denne gangen var det meningen å skaffe et billig alternativ til de som ikke har tang fra før.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Tailgunner

Ved nærmere ettertanke så må jeg ha 2 stk!

rolling

Kommer nok til å bestille 3 stkr.  Har noen bekjente som mangler tang så det kan muligens bli flere.

Roy

Hei     er interesert i tang.                              Roy.

proud.norwegian

Tar ei tang !
Hva med CBC?  eller Red River Rick ?

MrOneTwo

Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

qualibra

Jøss, jeg visste det var behov, og detta ser jo bra ut !:-D

Får nesten ta ei sjøl au da, ettersom jeg innledet tråden .

Det var forresten ikke jeg som opprinnelig kom på ideen,
men en kammerat jeg har kommet i kontakt med nylig,
og som har gamle bøsjer som hobby .

Han får vi sikkert høre mer til etterhvert, ettersom han sitter på
årevis med selvstudier i emnet om svartkruttvåpen og skyting med dem .
- Altså, han og ikke jeg skal ha æren for å ha fremmet forslaget .;-)
qualibra

Kentucky

Hei
Har ingen kammerlader, men melder på en tang. Kjekt å ha visst børsa kom i hus. Svein Erik

Hand

Bra tiltak!
Hand ønsker også en.

Hand