Ny faglitteratur snart i havn

Started by jæger justnæs, 02. February 2013 kl. 21:46:01

Previous topic - Next topic

Martini-Henry

I dag klarte posten å levere boka som jeg bestilte i kombinert bursdags-og julegave til meg selv. Fantastisk førsteinntrykk, og jeg gleder meg til å sige ned i rompegropa i sofaen og fordype meg i lesestoffet i jula. Jeg synes det er veldig gledelig at en nordmann leverer så godt håndverk, innenfor et såpass snevert felt, til det internasjonale markedet. Godt jobbet, Øyvind.

Øyvind F.

Takk for fine kommentarer! Flott at boka faller i smak. Det har unektelig vært litt arbeid, men jeg gjør det selvsagt fordi det er gøy. Da er det ekstra moro at dere synes det er gøy også. Nå blir det spennende å se hvordan den blir mottatt utenfor Norge. :-)
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Kammerherren

Jeg kan bare føye meg til folket som er både imponert og svært godt fornøyd med boka! Vel utført arbeid Øyvind!
Kammerherren

adhoc

For en nydlig bok, her i gården finleses hver side. Dette er jo rene julekalenderen, noen  nye sider hver dag til langt ut i romjula.
Enda bedre ble det av at den kom som en ekte julenisse gave :-)

Mvh

Orion

Fikk boka i dag, etter at jeg sendte en bekymret etterlysing av den (posten var sein). Kjempefin bok! Takk for godt lesestoff i Julen, Øyvind! :-D

Nygaard

Jeg har ikke lest boka fra perm til perm, men så langt MEGET bra! Du har et godt og levende språk med presise formuleringer. Teksten er passelig kortfattet uten at det går på bekostning av innholdet. Ikke minst imponerende å skrive så bra engelsk! Jeg liker de små "faktaboksene" her og der med ekstra informasjon. Bilder og dataskapte illustrasjoner er prima.

Det eneste jeg (som språknazihobbykjeminerd) la merke til er bruken av saltpeter fremfor potassium nitrate. I kontekst er det dog helt uproblematisk!

Med hilsen en svært fornøyd leser :)

Billy

Tror du ikke kjærringa har kjøpt bok til meg til jul. En signert utgave av From musket to metalic cartridge som jeg har begynt å lese på i dag.
Kjempefin bok.

G.Larson

Etter at boka har ligget på stuebordet gjennom hele jula pga arbeid, har jeg endelig fått tida til å sette meg ned med den.
Må bare få føye meg inn i rekken av fornøyde kjøpere av boka.
Det lille jeg har sett av den foreløpig vitner om en fantastisk bok.
En av mine bedre julegaver til meg selv:-D
I samme konvolutt lå det også en kjempefin kalender som allerede henger på veggen og bare venter på å få bladd om første siden.
Ståle B.

Øyvind F.

Takk for mange positive kommentarer, men alt er ikke like rosenrødt – det er nemlig alltid feil å finne!

Her med liste med punkter som bør rettes opp i en eventuell andreutgave:

• Side 7: Setningen «The first source known to mention the making of black powder etc.» burde vært «The first European source known to mention the making of black powder etc.» Det finnes eldre kinesiske kilder som nevner blandingsforhold.
  • Side 15: Avdelingen som er avbildet kommer fra er Pulteney's 13th Foot fra Lace Wars og ikke His Majesty's 22nd Regiment of Foot.
  • Side 21: Årstallet «1801» skal være «1807» i forbindelse med flåteranet. Dette er noe forlaget dessverre har endret fra mitt originalmanus.
  • Side 152: «K. E. Hanvik» skal være «K. E. Hanevik»
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.