Problemer med meldinger

Started by Øyvind F., 23. May 2013 kl. 9:32:19

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

sendmail-funksjonen, det vil si funksjonen som sender meldinger via kontaktskjema svartkrutt.net, ligger nede for telling. Det vil si ta følgende meldinger ikke fungerer:

• E-poster som skal bekrefte passord ved passordskifte
  • E-poster som varsler om nye innlegg
  • Meldinger som blir sendt via kontaktskjema på forumet (ved at du klikker på konvolutten () til en annen bruker
  • Kontaktskjemaet på svartkrutt.net

Vanlig e-post til svartkrutt.net-adresser skal fungere, og jeg kan fremdeles kontaktes på kontakt[sett inn krøllalfa]svartkrutt.net.

Problemet er forårsaket av firmaet som leverer webhotellet, og det er derfor ingenting jeg får gjort med dette. Forhåpentligvis vil problemet løses innen kort tid.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Da ser problemet ut til å være løst. De som skiftet passord i mens problemet vedvarte har ikke kunnet logge inn siden da, men nå er kontoene låst opp manuelt.
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

Nå er det problemer med filopplasting:
"Et bilde er ikke valgt, eller bildestørrelsen er større enn det som er tillatt. Maks tillatte filstørrelse er (2M)."

Samme problem på forum som på chatten.
Best når det smeller!

Øyvind F.

Ser ikke ut til at det er et problem – det fungerer i hvert fall for meg. Det er vel mulig at bildene var over 2 MB?
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

Det stemmer, men grensen har de siste årene vært i overkant av 4 MB.
Jeg har nok blitt litt for gretten, gammel og lat til å gidde å komprimere bilder før opplasting. Tror og mener i mitt stille sinn at teknologien bør ordne komprimeringen.
Best når det smeller!