Svensk remington 1867

Started by Geir, 02. August 2013 kl. 17:12:48

Previous topic - Next topic

Geir

Hei,jeg har en svensk Remington med original Remington kasse som jeg gjerne skulle kjøpt en pussestokk og reim til.
Jeg liker at tingene er komplette og mest mulig historisk korrekte.
Jeg har kikket på replica pussestokker her:

http://www.stockholmsvapenfabrik.se/zencart/index.php?main_page=index&cPath=70&zenid=e89e17ac28adcec8e873a671152d2c98

Er det den tidlige eller den senere som er den mest korrekte her?
Jeg skulle også fått fatt i en rem som var historisk korrekt til denne riflen
Tidligere kjent som kruttlappen2

nevS

Forskjellen på de to der er kaliber.

Tidlig modell er mest trolig til 12,17 rifler.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Geir

Ok,takker og bukker har du noe kunnskap om hvilken reim som vil være korrekt og evt. kontakt info.
Takk for svar.

jæger justnæs

Jeg vil tippe at arilar vil kunne gi deg eksakt informasjon om både pussestok og rem. Vær tålmodig så kanskje han får med seg denne tråden.
Nå spør du etter hva som passer til din rifle men du har ikke dokumentert denne med hverken gode bilder eller serienummer og da er det ikke lett å svare. Her fins nok detaljer som skiller den ene fra den andre typen/modellen.

Lykke til!
Best når det smeller!

Geir

Trodde det holdt med at det var original Remington kasse og det er ikke noe merkinger på den,kun fra Remington.
De merkinger som finnes er på løp,som jeg har tatt bilder av.
Mener også at det stod 1873 under løpet.

Harald

Hei. Kan legge ut noen originale pussestenger til svensk 1867 for salg på markedssiden. Mvh H.

Geir

Hei,bare følg linken i første innlegg,kan også legge til at nevS sine opplysninger stemmer med svaret jeg fikk i fra Stocholms vapenfabrik.
Greit og vite for senere referanser.
Dette gjelder som sagt "min" rifle med original Remington kasse Som skal ha den tidlige typen.

Geir

Geir

Jeg er intressert så bare legg ut.

u

Harald

Ser du trenger den eldste modellen, men har dessverre ikke den for tiden. Mvh H.

KIRA

Har de igjenn fleire pussestokker til Remington r.b. 1867, og kva pris.

ola r

Hei.
Ser at dette er en gammel tråd,men lurer på om det er mulig å få fatt i pussestang til Kongsberg RB 1878. Er veldig takknemlig for alt av tips også.
MVH
Ola

Justme

Hei , prøv Kongsberg våpen historiske forening, http://www.kvf.no/
I live the life i love, and I love the life i live.