Fellesbestilling av kammerladertenger 2013-2014

Started by Øyvind F., 22. October 2013 kl. 2:52:07

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Ny oppdatering: prisen per blokk, uten håndtak, blir sannsynligvis rundt 900,– kroner. Dette er ikke iberegnet håndtak, porto, mva. og eventuelle tollbehandlingsgebyrer. Jeg skal prøve å prute prisen ned litt før vi eventuelt bestiller, men kan ikke garantere at det lykkes.

Blokkene bruker Lee håndtak for sekshullstang. Her er et eksempel på hvordan tanga blir seende ut:

Dette er som dere ser en tohulls hulbasetang, og kammerladertengene vil selvsagt ikke ha pluggen under. Grunnet størrelsen vil de også være enhulls.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Øyvind F.

Da er vi kommet litt videre. Det har tatt litt tid å få på plass betalingsdetaljer osv. Prisen kun for tang (uten håndtak) er nå nede i ca. 850,– kroner forutsatt at vi binder oss til å bestille 60 blokker. En prøveblokk vil snart bli produsert, og etter det avgjør vi om vi skal sette i gang bestillingen.

Vi har også blitt enige om å dele forsendelsene opp i fire, altså 15 blokker om gangen. Dersom alt går etter planen vil det gå ca. en måned mellom hver forsendelse.

Det betyr at dere som har bestilt blir delt inn i fire grupper. Jeg sender ut en e-post til alle som har meldt sin interesse når alle detaljer er på plass. Da vil dere også få vite hvilken gruppe dere er i. Når det gjelder gruppeinndelingen så gjør jeg det enkelt og greit slik at de som var først ute havner øverst på listen.
Øyvind F. - forum admin

MrOneTwo

Strålende... takk for innsatsen rundt dette.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

qualibra

Så flott at det blir noe av detta prosjektet.

Takk skal du ha for det, Øyvind .

Jeg veit ikke om det som ble skrivi for lenge sea
gjelder enda, eller om jeg skal bestille en gang til ?

Det var snakk om at LEE skulle lage dem først vel,
men dette ble ikke noe av .
Jeg synes å huske at jeg bestilte 2 tenger den gangen,
men det var kanskje fordi prisen var lavere .

Hvordan stiller dette seg nå ?

Sikkert dumt spørsmål, men det får stå til .:-D
qualibra

Øyvind F.

Det tar sin tid, men det blir forhåpentligvis verdt å vente på. Du har bestilt én blokk, Eldar. Det var ny påmelding i slutten av 2013. Jeg sender ut en e-post til de som har bestilt når prøvetanga er klar og eventuelt akseptert.
Øyvind F. - forum admin

Øyvind F.

Det går sakte men sikkert fremover. Prøveblokka er snart klar, det gjenstår bare litt finpuss på CNC-programmeringen. Når den er ferdigstilt så skal jeg få tilsendt et par prøvekuler. Det begynner å ligne på noe:

Øyvind F. - forum admin

Øyvind F.

Da har jeg fått noen prøvekuler i hus (original kule helt til høyre). Støpen er ikke helt perfekt, men kula er lik tegningen jeg sendte. Diameteren er ca. 17,7 mm.

På grunn av travelhet for tiden har jeg ikke fått sendt ut e-post til de som har bestilt, men det er allerede laget flere blokker. E-posten kommer seg når ting roer seg litt.
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

Best når det smeller!

qualibra

Detta ser helt knallbra ut det, Øyvind !

Takk for oppdatering !

Vi forstår at livet ikke bestandig kan dreie
rundt et nav der svartkruttskuting er det evige sentrum .

Kosli at det skjer noe uansett .;-)
qualibra

Øyvind F.

Det var mange som spurte om status på tengene under NM, så her har jeg vært litt sløv med informasjonen. Status er at de 15 første blokkene snart er på vei. Oppstarten drøyde noen uker pga. en e-post som ikke kom fram og skyterelterte aktiviteter hos G. Gompf som lager tengene.

Det er også mulig at første forsendelse blir litt utsatt grunnet min ferie, for Posten uavhentede pakker raskt i retur. Jeg betaler forsendelsene på forskudd, slik at dere betaler til meg når alle kostnader er klare (støpeblokk, frakt, mva og tollgebyrer).

Dere kan også bestille sizere av samme typen som Lee lager og som monteres i vanlig ladepresse. Gi meg en lyd dersom dere vil ha sizere, og i hvilken diameter. Prisene på disse står oppført som $30 for diene og en ekstra $5 for «push rod», men det kan jeg sjekke om noen er interesserte.

Noen spurte også om hvem som lager blokkene. Det har jeg glemt å nevne, men det er altså Tennessee Bullet Molds LCC.
Øyvind F. - forum admin

Geir

Heisann Øyvind,jeg sendte mail og fikk bekreftelse for noen måneder siden,men har ikke fått noe mail enda.
Men den kommer vel snart?
Tidligere kjent som kruttlappen2

Øyvind F.

> Heisann Øyvind,jeg sendte mail og fikk bekreftelse for noen måneder siden,men har ikke fått noe mail enda. Men den kommer vel snart?

Du er med, foreløpig i fjerde og siste gruppe. Skal prøve å få e-posten ut i løpet av uken.
Øyvind F. - forum admin

Geir

Tidligere kjent som kruttlappen2

qualibra

Hei Øyvind og takk for sist !

Du skriver at det er mulig å bestille kalibreringsutsyr også .
Da er det i hvilken kalber som helst, selvfølgelig ?

Jeg skulle gjerne hatt en i .433" og en i .435" samt en i .437" med
en rundnese top punsh til som passer i Lymanpresse .

Går dette an å få til tru ?

Ellers går jeg ut i fra at jeg står oppført på den ordinære
lista over bestillinger på kammerladerkulestøpeformer .(litt langt ord, men...):-D
qualibra

Øyvind F.

Du er med. Jeg har sendt en forespørsel om sizere. Jeg vet ikke om han kan lage sizere til lubrisizere, men andre diametere i sizeverktøy a la Lees lube and size kit skal gå greit etter som jeg har forstått. Ellers er Lee et alternativ for diametere under .575". De lager sizere på bestilling for 34 dollar (rundt 200 kroner) med leveringstid fra seks til åtte uker: http://leeprecision.com/custom-lube-and-size-kit/
Øyvind F. - forum admin

qualibra

Ja, selvfølgelig - det var jo til Lee system .
Men det er helt i orden, for smøre kan man gjøre med ei
smøredie i overdim, sjøl om det går litt meir fett da .
Smøre med fingra går jo også an - for all del .

Vi trår tel !:knegge:
qualibra

Øyvind F.

Da er e-posten sendt ut til dere som har bestilt. Hvis du har bestilt og ikke har fått e-post, sjekk eventuelle søppel- og spamfiltre før du tar kontakt med meg.
Øyvind F. - forum admin

proud.norwegian

Hvordan går det med støpeblokkene?
Er de ankommet Norge?

Øyvind F.

Nei, ikke enda. De 15 første blokkene ble betalt i går. Det gikk med nesten en måned ekstra for DnB å fikse en feil i nettbanken som gjorde at jeg ikke fikk overført betalingen. Jeg endte med å betale blodpris i en filial for å utføre betalingen manuelt, og typisk nok fikk jeg e-post om at feilen var fikset et par timer etterpå.

Status er: «I have done everything I can except cut the cavities». Når betalingen er inne på konto begynner forhåpentligvis straks fresingen.
Øyvind F. - forum admin

proud.norwegian

Hei Øvind
Kan du sjekke bestillingslista om jeg er med....  
Eventuell resende til nåværende adresse  ...  endret mailadresse i sommer ..  noe kan ha blitt borte.
Vil ha blokk :-)