Nipler til perkusjonslås

Started by jägaren, 13. May 2006 kl. 17:57:09

Previous topic - Next topic

jägaren

Hei
Er det noen som har gode tips til hvor jeg får tak i nipler til perkusjonslås ? (pistol ) .
Er det standard dimensjoner på gjengene ,eller kan det være "alt mulig" . Har tatt ut 2 stk fastrustede med mye møye og besvær,men gjengene i låsen er ok. Gjengepartiet på nippelen måler 6 mm.utv.

Cap'n Redneck

Dixie Gun Works i USA har et stort utvalg i nipler med metriske og tommegjenger.

www.dixiegun.com

Litt usikker på om du får opp hele sortimentet på nettsiden, men bestill katalogen: ingen svartkruttskytter bør være foruten!

jägaren

Hadde vært veldig greit om jeg kunne få tak i her til lands . Mener jeg var borti et navn tidlige ; P.Bentsen ,Kragerø . Noen som vet ?

Rebell

> Hadde vært veldig greit om jeg kunne få tak i her til lands . Mener jeg var
> borti et navn tidlige ; P.Bentsen ,Kragerø . Noen som vet ?

Hei.
Jeg vet at Børselars selger nippler. Jeg kjøpte nippler til min Colt der for 2 år siden.
De holder til på Eidsvol og har nr 63 95 20 11
Tror de har nippler til andre typer våpen også.:-)

Cap'n Redneck

Hvis det er en replika du har, er det (i hovedsak) tre muligheter:

Italiensk fabrikat: 6mm x 0.75 gjengestigning.

Spansk fabrikat: 6mm x 1.0 gjengestigning.

Amerikansk fabrikat: 1/4" x .28 gjengestigning (= 6,35mm diameter)

Som nevnt ovenfor; BørseLars forhandler italienske Pietta, Sarpsborg Våpen forhandler italienske Uberti og Pedersoli.  ScanArms (tidligere Rekyl) i Trondheim forhandlet spanske Ardesa.

jägaren

Fikk tak i det jeg trengte hos Parabellum, som forøvrig yter svært god service (Trond ) . De skaffer både med tommegjenger og mm.gjenger, og tekniske spesifikasjoner er tilgjengelige på Midways sider .

Snap Shot

Kanskje litt lite relevant, men dersom noen skulle trenge gjengetapp i den amerikanske 1/4" x .28 så bare rop på Snapshot, han har!

jägaren

Ja ,flott. For gjengetapper med tommedimensjoner er ikke såre enkelt å få tak i idag. :)

chiefen

> Ja ,flott. For gjengetapper med tommedimensjoner er ikke såre enkelt å få
> tak i idag. :)

her finner du det meste av dimensjoner:-)

De "vanlige" tommedimensjonene kan du bestile hos hvilken som helst verktøybutikk!

chiefen

> > Ja ,flott. For gjengetapper med tommedimensjoner er ikke såre enkelt å
> få
> > tak i idag. :)
>
> her
> finner du det meste av dimensjoner:-)

>
> De "vanlige" tommedimensjonene kan du bestile hos hvilken som helst
> verktøybutikk!

Er det noen som vil/skal handle noe fra denne sjappa? De har trivelige priser på verktøyet men skal ha 150kr i porto så om flere er interesert send meg en e-post på guttorm@start.no