Hylster på bestilling?

Started by aho, 18. February 2015 kl. 7:49:54

Previous topic - Next topic

aho

Hei!

Kunne tenkt meg army revolver hylster(flaps) til en Remington nma og en Walker.
Er det noen som syr her på berget?

Øyvind F.

Det kommer hylstre for revolvere i «vanlig» størrelse, dvs. til Remington og Colt 1860 Army etc. i svartkrutt.net-butikken til våren. Jeg regner med at de er ferdige i løpet av mai. I tillegg kommer det patrontasker og tennhettevesker til samme.

Skal du ha hylster til Walker må du vel først skaffe deg hest? :knegge: Originalt i Texas Rangers mener jeg det ble brukt salhylstre for at rangerne ikke skulle slite seg ut.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

jæger justnæs

Remingtonhylster med klaff løser seg nok enkelt. Angående en som kan lage: Jeg har lest litt i denne tråden på kammeret.no, du kan høre om han kan ta på seg å sy hylster med klaff. Han har ihvdertfall sydd noen revolverhylstere/rigger.
Jeg endte for mange år siden opp med et åpent hylster fra Track of the wolf til min Dragoon, passer til Walker også. Det ser ikke ut til at de fører det lengre men Dixie har litt av hvert, også med klaff.
Best når det smeller!

Cap'n Redneck

http://www.cabelas.com/product/Triple-K-Leather-Holster-for-Walker-Style-Revolvers/741218.uts?Ntk=AllProducts&searchPath=%2Fcatalog%2Fsearch.cmd%3Fform_state%3DsearchForm%26N%3D0%26fsch%3Dtrue%26Ntk%3DAllProducts%26Ntt%3Dwalker%2Bholster%26WTz_l%3DHeader%253BSearch-All%2BProducts%26x%3D0%26y%3D0&Ntt=walker+holster&WTz_l=Header%3BSearch-All+Products

Dette ble en fordervelig lang link, om den ikke virker; gå inn på

www.cabelas.com  

og søk på "Walker holster".  

Dette er en "Slim Jim" modell med sikringsstropp rundt avtrekkerbøylen.
Jeg modifiserte mitt ved å fjerne de moderne trykknappene og erstatte den til stroppen med en liten geværknapp.  Beltehempa ble klinket fast med kobbernagler.
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

G.Larson

Her er mitt Walkerhylster. Laget av malfsen.(trådlinken fra kammeret)

Her er hylsteret fortsatt helt nytt og stivt så revolveren kommer ikke helt nedi.
Nå derimot, etter litt bruk kommer walkeren helt på plass nedi hylsteret.
Skal prøve å få tatt noen nye bilder.

Betalte 800,- for hylster komplett med belte med messingspenner.
Ståle B.

aho

Takker karer!
Her var det mye å tygge på!
:-)

Mr. Pitt

Det er en mengde firmaer som har hylstre, Dixiegunworks.com, Trackofthewolf.com, oklahomaleatherproducts.com, ebay etc.

Du får sammenligne priser med de norske, handler selvfølgelig der det er billigst.

http://www.dixiegunworks.com/advanced_search_result.php?osCsid=2kkqme8aoqj4ifp830fp1pt2l2&keywords=holster&x=7&y=10

http://www.dixiegunworks.com/advanced_search_result.php?keywords=holster&sort=2a&&page=2

www.oklahomaleatherproducts.com, her får du antagelig en varsel om at siden ikke er trygg, jeg har gått videre og handlet uten problemer.
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

aho

Hei!

Her i Haugesunds distriktet hadde vi tidligere  en skomaker som sydde  hylster.
Han var i Hpk svartkrutt gruppe.
Uansett det er historie.
Blir spennende å se hva svartkrutt.net har å by på.
Mye flott å få handlet på nett!:-)

krutnarr

Hei.
Trenger også ei taske til Remingtonen min. Enig med aho at det er mye spennende på verdensveven av slike, men venter til svartkrutt.net-butikken har disse på lager. Det er jo "inn-butikken" for tiden ;-)