En litt spesiell pistol,noen som vet hva dette er?

Started by jrr50, 18. March 2015 kl. 18:37:40

Previous topic - Next topic

jrr50

Kjøpte meg en gammel perkusjonspistol her om dagen men ingen har så langt klart og fortelle meg hva dette er.????
Den måler 16,3mm i munningen og hele stasen er ca 40 cm lang.
Har ikke funnet noen stempler på den ,men skal pusse forsiktig over den og se om noe dukker opp,synes den minner om de svenske,men den er ikke helt lik,setter stor pris på om noen har et svar på dette.:-)

Mvh JRR50
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Jon

Langt fra min sterkeste side dette. Men kan det være noe nedkortede greier, synes der er div. som ikke harmonerer med en original pistol??

Mr. Pitt

Kan se ut som om den er født som denne: British eic model 1843 percussion cavalry pistol.

Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

jrr50

Takker for svar,
Dere har nok rett at den ikke er orginal,men synes likevel den nar litt tøff jeg da.:-)

Og ang Britisk cavaleri pistol,så kan det kan jaggu se ut som du har rett der Mr. Pitt,
den hadde iallefall ganske mange likhetstrekk som gjør at det iallefall er et godt forslag etter min mening,har leita litt rundt selv og det er det nærmeste, alternativ/forslag jeg har sett så langt.:-)
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)