Kva er dette for ein revolvar ?

Started by bosnes, 10. March 2015 kl. 10:51:50

Previous topic - Next topic

G.Larson

Ta 2 bilder. Ett som viser ramma sett forfra og ett som viser toppen ovenfra.
Ståle B.

jrr50

Synes da det nret på skjeftet unektelig ser ut som om det er et våpen/avd nr for noen i  miltært/statstjeneste,
slike nr på våpen er jo ofte godt synlige,
sivile våpen har da ikke slike svære prangende og synlige nr??

Men tar kansje helt feil her:-) , men kansje dette er lettere og spore opp enn selve revolveren ,lurer på om ikke den er fra to forskjellige modeller,ramme løp en modell,

og tønna og ladegaten en annen mod gjerne samme merke,men ikke sikkert det heller, men og sikkert samme kaliber for ellers ville det vel vist modifisering av enten kamre eller løp(men kan vere en gammel jobb og da):confused:  ,de tidlige modellene uten topstrap(open top)og det runde litt fritt stående løpet,de har oftest glatt tønne og og litt mer gammel type loading gate. etter det jeg har sett.

For er det et tror jeg at jeg kansje har funnet en kandidat,men får jo se om det er slik først nå da.:yes:
Tror at man må prøve og finne ut hva dette nr står for ,da er det sikkert lettere og finne type revolver og(men dette er min mening da):-)
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

jrr50

ser ar reich revolvere ha r slike nr bak på skjeftet,som noen av den med noen bokstaver og tall,kraftig og godt synlig men det er jo andre bokst og tall men ser ut som det ble brukt

Nå påstår jeg ikke dette er reisch revolver men siden det er nr ert på en så pass slik måte, og lik måte ,er vi kansje ikke såå langt avgårde,gjerne ikke langt unna men i midt europa et sted:-) .
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)