Hylsejustering

Started by Siggen, 07. May 2004 kl. 6:54:59

Previous topic - Next topic

Siggen

Jeg har lyst til å prøve en `ny metode` for hylsejustering, hvor jeg bruker IS som sprengkraft. Jeg lager et kammer, - likt med løpkammeret (burde brukt et kammer  fra et utskiftet løp, men det har jeg ikke), setter inn hylsen, som fylles med vann  og plasserer det hele i Dypfryseren. Isen gjør jobben og tilpasser hylsen til kammeret. Ikke hurtigproduksjon akkurat men et par hylser pr. døgn, skulle greit kunne justeres med denne metoden. Dette er jo bare en  grovskisse av metoden, men hva mener dere. Forkastlig id`e ?

Sharps

Det må da være mye bedre å skyteforme hylsene?
De kan aldrig bli helt like ved dypfrysing i et annet kammer.
Dessuten er det mye artigere når det smeller.

Hvilke hylser er det snakk om?

MVH
Sverre

Siggen

> Det må da være mye bedre å skyteforme hylsene?
> De kan aldrig bli helt like ved dypfrysing i et annet kammer.
> Dessuten er det mye artigere når det smeller.
>
> Hvilke hylser er det snakk om?
>
> MVH
> Sverre
Jeg har fått noen hylser til Jarman fra USA og disse har `Hengeskuldre` - de korrekte Jarmanhylsene er `rettskuldrede` - men USA hylsene `passer` til geværet, selv med avviket på skuldformen. Enig at en forskjell vil det bli med frysemetoden, men formforandringen blir mye mindre ved første skuddet.

mvh
Siggen

Siggen

> > Det må da være mye bedre å skyteforme hylsene?
> > De kan aldrig bli helt like ved dypfrysing i et annet kammer.
> > Dessuten er det mye artigere når det smeller.
> >
> > Hvilke hylser er det snakk om?
> >
> > MVH
> > Sverre
> Jeg har fått noen hylser til Jarman fra USA og disse har `Hengeskuldre` -
> de korrekte Jarmanhylsene er `rettskuldrede` - men USA hylsene `passer`
> til geværet, selv med avviket på skuldformen. Enig at en forskjell vil det
> bli med frysemetoden, men formforandringen blir mye mindre ved første
> skuddet.
>
> mvh
> Siggen

Jeg LI I I IDER av å prøve ut Ide`er som jeg får. Mitt forslag er å Lage en plate med plass til montering av f.eks. 5 - 6  stk. justerkammer. Kammrene lages av rundt stål og innvendig profil som kammeret i løpet - de er åpne i toppen og lange som  hylsen. Kammrene med hylsene monteres ( Skrues ned i platen med hylsen innsatt). Fylles så med vann fra toppen og settes i denne stillingen til frysing - ute eller i dypfryseren. Selvfølgelig kan en liten kork settes i enden på hylsen for å lette transporten, den fyker nok ut ganske fort. Skulle gjerne ha anskaffet en Brotsj til kammret på jarmannløpet  - noen som har har en adresse å oppgi?
mvh
Siggen

Stykkjunkeren

> Jeg har lyst til å prøve en `ny metode` for hylsejustering, hvor jeg bruker
> IS som sprengkraft. Jeg lager et kammer, - likt med løpkammeret (burde
> brukt et kammer  fra et utskiftet løp, men det har jeg ikke), setter inn
> hylsen, som fylles med vann  og plasserer det hele i Dypfryseren. Isen
> gjør jobben og tilpasser hylsen til kammeret. Ikke hurtigproduksjon
> akkurat men et par hylser pr. døgn, skulle greit kunne justeres med denne
> metoden. Dette er jo bare en  grovskisse av metoden, men hva mener dere.
> Forkastlig id`e ?

Nja....

Problemet med is er at den sprenger i alle retninger, fullt mulig at den dytter hylsene ut av løskammeret lenge før skulderen blir korrekt...

I verste fall sitter du da igjen med hylser som ikke passer i kammeret på geværet lenger...