Remington rolling block

Started by perk71, 11. March 2007 kl. 17:19:51

Previous topic - Next topic

perk71

Hei
Som fersk svartkrutt skytter så mangler jeg masse erfaring, så dette må være plassen for meg å stille spørsmål. Så det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg. For no trenger jeg en kule tang til min Svenske Rolling block rifle i cal 12,17+44R. For jeg prøvde den for første gang i går å da brukte jeg en kule som er laget med Jemt tanga også brukte jeg 45 grain med sveitser nr2 og det fungerte veldig bra. Samlet fem skudd innenfor en dia på en snus eske på 65 meter. Så er det noen som vet hvor jeg kjøper en god kule tang så setter jeg pris på det. Også opplysninger om dia og vekt er jeg inntresert i. For jeg var inne på siden til Midway men der vart jeg bare usikker på hva det var jeg ville ha, men utvalget er vel der tenker jeg:-)
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.

Rotta

#1
Jämttången får du hos Ole Tinggård, og nummeret hans finner du på en av artiklene om 12.17x44R her på forumet.

En annen kule som funker rimelig bra er .515/450grn kule fra Lee, og den kan du enkelt bestille fra "Track of the Wolf" eller Lee selv på internet.

Selv har jeg begge tengene, og synes kort og greit at begge kulene går godt i børsa mi', men at Jämttången er laaaaaangt bedre å støpe med.

-Rotta
-Rotta

perk71

Takk for tipsene de kommer godt med. Greit å ha sitt egent ladde utstyr så man slipper å låne allt:-)
Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
men fik hans pande ei i sønder,
nei, der skal Kugle til en Thrønder.