Roger & Spencer

Started by Eyeflow, 07. February 2017 kl. 11:17:30

Previous topic - Next topic

Eyeflow

Har 2 stk Roger & Spencer, begge Euroarms. Den ene har en trigger pull på ca 1400g den andre på ca 1200g. Hvem kan gjøre et jobb på disse så at trigger pull kommer ned på ca 800g og blir fin og krisp?
/
mats

Burgsmuller

Har du hørt med BørseLars?
T.B

MrOneTwo

For min del ville jeg bare loddet og filt til anlegget for "sear"...
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Eyeflow

Loddet?

Kan du forklare hur?
/
mats

Burgsmuller

Hva mener du her MrOnTwo?
File avtrekk som er glasshart (bør i allefall være det) ei fil fjærner jo masse gods på ett drag. Ja selfølgelig hvis du legger på myklodd først joda henger med på det men så butter det vel når lodden er borte håper jeg å så er du der du begynte etter mye jobb.
Jammen glad jeg ikke er utlært etter X antall avtrekksjobber å blir det vel neppe. heller. Jeg er åpen for nye metoder men intilvidere holder jeg meg til Arkansasbryne For å justere avtrekksvinklene på mine våpen har jeg da måttet bruke bryne. Der vil jeg absålutt anbefale en børsemaker hvis ikke du er helt komfortabel med gjøreemåten.
T.B

jrr50

Vil også anbefale børsemaker for dette hvis du er det minste usikker på hvordan eller hvor det skal files
, jeg har gjort mine selv med fine,fine ,diamant pennefiler ,
 men det er minimale mengder som skal bort så her er det ta litt montere sammen og teste  mekanikken og avtrekket ,
og enda en gang og enda en osv helt til du har det der du ønsker , du må iallefall ikke ta for mye da er det bare nye deler som er løsningen noe som kan bli dyrt og ta lang tid og få,
Så her ville jeg virkelig satt meg inn i hva og hvor det skal files ,
og det er kun og ta bittelitt om gangen og teste som går det er ikke noe mål på hvor mye ,
for det varierer fra revolver til revolver , (ikke bare fra merke til merke ,eller modell til modell , men hver enkelt en er litt forskjellig ,
til og med de to som kom etter hverandre fra fabrikken er det litt forskjell på ,
 så lite er det snakk om så skal bort, og skal timingen og knasten på hanen som styrer tønnelås /stopperen også taes er det noen glimrende videoer på u -tube om dette , ( men her må man virkelig se hele videoen flere ganger og sette seg grundig inn i hva som menes før man går igang selv , det er ikke greit og jobbe mens man ser på , iallefall ikke første gang de sees)
men det er virkelig ikke bare ,bare .
Jeg ødela( tok mere enn jeg skulle ,tross forsiktighet)  en hane(knasten for stopper) og to avtrekkere til min siste(1858 NMA target )  før jeg fikk den helt der jeg ville, tok for mye av , det er gjort på et øyeblikk , nå hadde jeg nye deler liggende så krisen var ikke annet enn litt mere kostbar enn det trengte være .
Lykke til
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

MrOneTwo

Beklager sent svar... det jeg mente med mitt forslag er å gjøre inngrepet mellom sear og avtrekker mindre. Om man minsker anlegget på sear, så vil avtrekket føles mye bedre. Om du har kryp i avtrekket kan du så og si eller helt eliminere det..... Og det vil gå ufattelig mange år før du sliter bort "shimsinga", om du noensinne vil klare det. For du sliter ikke på loddinga, avtrekkern hviler jo bare oppå tinnet du har lagt på.

Du skal dog være forsiktig med å gjøre et avtrekk altfor lett. Det er nok litt modell avhengig, men jeg har sett en del gamle originale Smith Wesson model 3 revolvere som har fått slått av halvspennet pga at avtrekkern ikke går klar av halvspenn sporet ved skyting.

Jeg bruker alltid denne metoden på originale revolvere. For da er det ingenting som blir fysisk forandret. Den dagen du vil ha revolvern klin original igjen så er det bare å smelte bort tinnet. Jeg vet at Reldor også er tilhenger av denne metoden.

Litt stort bilde for å illustrere, men det får gå....

Mr. Pitt

Kanskje ikke lov, men det finnes noe som heter kjemisk metall, kan borres og gjenges når den er herdet.
Legge på en kladd og file til.

Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.

MrOneTwo

Ja det burde funke fint som snus! Lettere å knote med det enn tinn.