Danske revolvere.

Started by SB, 30. March 2017 kl. 16:18:29

Previous topic - Next topic

SB

Har en handel på gang. Det gjelder en Dansk omdrejningspistol M. 1882 for kavaleriet i 9mm centraltænding og en Flådens Omdrejningspistol M. 1871/81. Kaliber 11,46 mm.

Begge skal være i god stand.

Hva er vanlig pris på disse? Har ikke sett de for salg i Norge.

Interessante revolvere er det.
"a rifle without hammers, is like a Spaniel without ears" Edward VII

krutnarr

> Hva er vanlig pris på disse? Har ikke sett de for salg i Norge.
>
> Interessante revolvere er det.

Hei sigbbred.
Dette er fine revolvere du har på gang. Har sjøl en av Flådens Omdrejningspistoler m/1871-81. Disse ble det laget 1125stk av. Min har nummer og stempler så det holder. De aller fleste har forskjellige nummer på ramme, løp og tønne. Jeg betalte ca. 5-6 tusen for min for noen år siden. Den er skytbar og i perfekt stand. Bilder her

SB

Takker for svar. Synes det er rart det ikke er flere som samler på Danske våpen.
Fant noe priser feks hos Huntershouse. Er nysgjerrig på om nivået er likt her.

Fant bilde på nett.

1882

1871/81

Gleder meg til å få de.
"a rifle without hammers, is like a Spaniel without ears" Edward VII

Spitfire

Hei,
Det er stadig slike revolvere til salgs på Lauritz.com nettauksjon

jrr50

Er ikke bare ,bare og handle i Danmark har jeg erfart, de er svært strenge på patron våpen, og det er ikke bare ,bare og få avreg og ,om man får husk de skal fraktes til transporten , ut av Danmark også , posten er ikke lov og sende reg pliktige våpen der nede , og alle patron våpen er det i Danmark uansett alder , ville sjekket hodt først , jeg kjøpte en rolling block , i Danmark for noen år siden , hadde fått løfte av politi mesteren i Vejle at dette skulle vi ordne greit , og jeg skulle bare vente noen dager , så skulle dette orden seg var det avtalt , men dager ble til uker , og fikk etterhvert kontakt med "bremseklossen " på saken det var politiet i København , som hadde registreringen inn og ut av danske registere , kom på saken gikk alt i lås ,og den komm ikke ut av danske register før den var innregistrert i våpen registeret her i Norge , de ville ha det bekreftet , de brydde seg ikke om at det var et regfritak våpen etter norske regler, (sendte dokumentasjon og ,utalelser fra både øst og vest , hjalp null, det ar det de hadde bestemt , punktum , det var det og måtte gå fra handelen tapte hele depositumet mitt der nede jeg
Med beste hilsen JRR50.

Besøk gjerne  min hjemmeside:   www.jrr-50.com

(NB,ny hjemmeside under laging,så det er nesten bare side oppsettet nå ,men bilder og slikt er underveis)

Roy-Terje Kjoberg

Trasige greie med det depositumet. Kan en fremtidig løsning være å få et våpen registrert inn i norsk våpenregister for i neste omgang å få det avregistrert? Da er i alle fall prosessen i forhold til utførsel fra aktuelle utland ivaretatt samtidig som man kan hevde norsk lovverk overfor det lokale våpenkontoret? Det er nok enklere å forholde seg til våpenkontoret i Norge enn diverse politimestre i utlandet. Avregistrering av våpen produsert før 1890 er gjennomført utallige ganger her i landet. Det påløper rett nok gebyr for registreringen men sett i forhold til tapt depositum kan det gebyret sees på som ren en investering ;-)
Mer samler enn skytter.

Morten Jepsen

Det behøver ikke være så kompliceret.

Jeg har importeret mange mange pistoler og rifler fra danmark.

Det er rigtigt at alle patronvåpen er registreringspliktige i Danmark. Og for å få dem ut av landet må det foreligge en dansk eksporttillatelse.

For å utstede en exporttillatelse må du fremvise en importtillatelse fra norsk politi. Det kan du få mpot et gebyr, Dog registreres våpnet ikke når det ankommer.

Importtillatelsen sender du til kjøper som legger den ved søknad om eksporttillatelse.

Transporten har jeg løst ved at jef selv reiser ned og henter grejene. Med exporttillatelse og din egen importtillatelse kan du lovligt transportere i Danmark.

Ved utreise stopper du i tolden og fremviser den danske eksporttillatelse. Den skal tolderen underskrive og stemple oh tolden skal sende den tilbake til politiet. Husk å få kopi av stemplet eksporttillatelse. Det skjer at de flemmer å sende den inn og så er fanden løs for selger. Med kopi har dere dokumentasjon.