Cap'n Redneck + Sharps = Dead Buff

Started by Cap'n Redneck, 19. November 2006 kl. 0:07:33

Previous topic - Next topic

Cap'n Redneck

Ved bredden av Cannonball River, sør for Raleigh, Nord-Dakota, 8. november 2006;
Sharps'en ble endelig brukt til det den er konstruert for: "Bøffelvelting"! :-D

Fakta:
kal.: .45/70 Gov't.
krutt: 65 grains Sveitser #4.
kule: 518 grains Lymankopi av US M/1881, støpt av hjulvekt.
avstand: 55m. (Nei, det hadde ikke vært nødvendig med kikkert akkurat der..)
antall skudd: 4 + 1 "coup de grace" (Them buffaloes are TOUGH!)


Yellowboy

Drømmen !!! Hvem arrangerer slke reiser ! Skriv litt mer om skuddene, fluktstrekning etc.

jæger justnæs

Gratulerer så det smeller, Cap'n Redneck! Klarer egentlig ikke å skrive mer nå, sitrer i kroppen... Full pott på antrekket også, godt å vite at det er flere sånne rundtomkring ;-)
Best når det smeller!

Øyvind F.

Steike bra, Cap'n!

Bestiller herved en artikkel om hendelsen til Muskedunderen nr. 1 2007. :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

krutnarr

Utrolig bra. Stor gratulasjon fra meg.Dette er hva det handler om denne skytesyka vår. Jøss altså,må få gratulert igjenn :-D

Cap'n Redneck

Vi (3 Sharps-skyttere fra Hell Felt & Perkusjon + en "sivilist" fra Vestlandet) booket denne jakten gjennom Yuma Safaries på Raufoss.
http://www.yuma-safaries.com/index.html
Min bøffel ble skutt på "dagleie" i et skogholt, og gikk bare noen få meter før den falt. Jeg skal høre med de øvrige på "jaktlaget" om jeg kan skrive et referat som inkluderer deres jaktopplevelser også...la meg bare si at fellingen av min bøffel ikke var den mest dramatiske.... :lookaround:

Glen Gun

Gratulerer Cap`n, håper jeg en dag får mulighet selv og jakte bison, Rolling blocken er ihvertfall klar . :-D

Clay Allison

Howdy Capt Redneck Gratulerer så mye med et flott minne.

Litt artig at leverandøren av reisen er fra hemstedet mitt, kruttbyen ammunisjonsbyen Raufoss City Norway:-D MVH Clay Allison