Kuletenger til gamle norske militærvåpen

Started by Øyvind F., 02. August 2007 kl. 9:51:10

Previous topic - Next topic

qualibra

Hei Øyvind.Jeg vil gjerne ha ei 12,17 tang,uten hulbase.Men mitt presonelige ønske er at den ble litt tyngre.Har ei kula lik den som Svein Solli i sin tid beskrev som ei Larsen-kule.Den er flatbaset og har et drivbånd på ca 13mm,men den er en tanke lengre og slankere foran drivbåndet enn Jamtkula.På kruttvekta mi veier denne kula temmelig nøyaktig 450gns.Den har også adskillig grunnere fettriller.Den stikker heller ikke så langt ned i hylsa,før den stoppes av drivbåndet.Det er ca 2mm kortere avstand fra bunnen opp til drivbåndet.Dette er ei kule som er ganske vanlig å se brukt i sivile "orginal"patroner.Bare et forslag.:-P
qualibra

Øyvind F.

For å forhindre at hver tang blir ca. 50,- kroner dyrere enn planlagt så vurderer jeg å få tengene sendt fra USA til Norge med båtfrakt. Flyfrakt for en såpass stor forsendelse kommer på tusenvis av kroner. Transport sjøveien er mye billigere, men går betraktelig saktere.

Er det noe som har sterke innvendinger mot dette?
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

reldor

> Er det noe som har sterke innvendinger mot dette?

50 kroner pluss på en tang går greit for meg , men hør på flertallet
som kanskje har bestilt flere tenger......

R
Religion er menneskets seier over fornuften.

The Norwegian

Det spiller ingen rolle for meg heller Øyvind F,men jeg er bare glad at den kommer,takk for et kjempe til tak.Skulle du få ei kammerlader tang til overs tar jeg en sånn uten problemer også ;-)
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

nevS

Samme for meg bare jeg får de før NM 09..
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

arilar

Det går bra för mej. Båten lär hinna fram innan snön smälter. Om majoriteten önskar flyg-frakt är 50 kronor/tång inget bekymmer för mej heller.
ARILAR

Sjefen

Nei, for meg så er dette helt i orden.

Sjefen

jæger justnæs

Har ikke noe imot å spare etpar hundrelapper, på den andre siden er det vel viktigst at de kommer i god tid før NM.
Jeg ønsker altså båtfrakt såfremt dette ikke går utover eventuelle mesterskap.
Er tengene klar for forsendelse i mars (eller august for den saks skyld) kan båtfrakt med fordel velges.
Best når det smeller!

qualibra

Hei.50 eller 100kr ekstra pr tang,er til å leve med for meg også.Så hvis det ikke dreier seg om større summer enn det,så send dem gjerne med fly for min del.Men som noen annen sa:flertallet bestemmer.
qualibra

reldor

Er det så å forstå at tengene er klare for å sendes nå ?
Da gjør det ikke noe med 3ukers båtfrakt.

Men er ikke tengene klare før i mars synes jeg
tengene bør sendes med fly........så vi får dem
i god tid før NM

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

Øyvind F.

Nei, jeg har ikke hørt noe om at tengene er klare. Det jeg har hørt fra andre er at Lee ofte overstiger leveringstiden med mange måneder. Det er m.a.o. ikke garantert at de kommer i tide til neste års NM.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.