Skytekasse

Started by BjørnL, 15. January 2018 kl. 22:23:31

Previous topic - Next topic

BjørnL

Hei!

Legger ved noen bilder av en skytekasse etter ide av "British muzzle loader". Kassen er både stativ og utstyrskasse. Bøylen på baksiden som man hviler kolben på er hektet i to hull og legges inne i kassen etter bruk. I kasssen er det plasstil kuler, papirpatroner, laderør, ladestenger, pusselapper og alt det andre man trenger.

BjørnL

jæger justnæs

Den var snasen, BjørnL.
Regner med at rifla også får plass inni. Har du en lenke til der du fant inspirasjonen?
Prøvde å google litt men fant ikke noe.
Best når det smeller!

Parelius

Ja en skytekasse er en lur og praktisk løsning.
Ikke at jeg skal kuppe tråden men jeg tillater meg å legge inn en link til videoen som jeg antar Bjørn sikter til?

https://www.youtube.com/watch?v=QjVz1BVMZks

Ville bare også gi en hyllest til Rob Dean som står bak Youtube kanalen Britishmuzzleloader.
For oss som elsker det Victorianske innen historisk militær skyting er dette det ultimate stedet på Youtube.
Rob går inn i 100% og her finner man det meste innen våpen, uniformer, tilbehør, instrukser og reglementer etc, etc.

Han er forøvrig en veldig hyggelig kar å snakke med.

BjørnL

Hei!

Jeg er at Parelius fant videoen jeg hentet ideen fra. Riflen går ikke inn i min kasse, men man står jo fritt med hensyn til størrelsen på kassen. En Enfield P1853 er en ganske lang børse.
Poenget med kassen er at man har medbrakt børsestativ, samt at men slipper å bøye seg ned for å nå alt man trenger.

BjørnL

Roy-Terje Kjoberg

En aldeles ypperlig idé med den kassen BjørnL og en flott video Parelius:-)
Mer samler enn skytter.