Remington 1858

Started by Gollum, 30. May 2018 kl. 15:36:09

Previous topic - Next topic

Gollum

Hei!

Har to stk originale Remington 1858, noe slakke i tønna er det på begge to, spesielt i lengderetningen. Lurte på om det er noe max mål på glipa mellom løp og tønne. Og kan man skade revolveren når man skyter med den om denne glipa er for stor?

Cap'n Redneck

Det er vel i hovedsak utgangshastigheten og presisjonen som tar skade av for stort glippe mellom løp og tønne...
Jeg ville likevel prøvd å shimse tønna foran, bak eller begge deler, for å begrense slakken.
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

Roy-Terje Kjoberg

Hvor stor glipe er det snakk om?
Mer samler enn skytter.

Gollum

Takk for svar, skal få laget meg noen shims. Husker ikke hvor stor glipe det er ifarten, men kan ta og måle imorgen.

Roy-Terje Kjoberg

En skive i bakkant av tønnen vil fikse glipen. Tre den innpå tønnestangen. Et lite tips når du skal ha ut tønnen er å ha revolveren oppi en plastpose - så finner du skiven lettere igjen :-)
Mer samler enn skytter.

Gollum

Får akkurat plass til 0,60mm i glipa, er det unormalt mye?

Må shimse både forran og bak, shimser jeg bare bak klarer ikke hånda å drive rundt tønna. :-)

jæger justnæs

Jeg kan ikke uttale meg om hva som er for mye eller for lite da jeg ikke skyter Remington men Colt. Noe slark må det være for å fungere bra med la oss si 30 skudd på en feltrunde. Skyter den bra og uten plagsom sidesprut så er alt greit, tenker jeg. If it ain't broken, don't fix it! Generelt råd: Tenk mindre, skyt mer :-)
Best når det smeller!

Burgsmuller

Har akkurat målt min orginale til 0,30mm og en kliss ny Uberti til 0,20mm :hagle:
T.B