Resultater fra NM i svartkrutt 2004

Started by Øyvind F., 05. July 2004 kl. 5:28:14

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

På oppfordring fra Reidunn i sekretariatet hos Eidsberg flint og perkusjon så har jeg nå lagt ut resultatene fra NM i svartkruttskyting 2004 på nettet, slik at folk slipper å vente på Muskedunderen for å få resultatservice.

RESULTATER INDIVIDUELL (original og replika)

RESULTATER LAGSKYTING

Resultatlistene er i rtf-format, og skal kunne åpnes i tekstbehandlingsprogrammer som Word, Word Pad, Lotus etc.

For de uinnvidde så skytes det 13 skudd på skivene per skytter. De tre dårligste skuddene blir strøket, og summen av de ti beste skuddene er tellende i den endelige poengsummen. Ved poenglikhet vinner den som har flest 10-ere, og dersom flere skyttere også har likt antall 10-ere telles det flest 9-ere, og slik fortsetter det nedover. Dersom alt er likt blir resultatet avgjort ved måling. Klassene er delt inn i replika og original, og på resultatlistene er de originale klassene merket med en «O» og replikaklassene med en «R».

På resultatlistene er alle treffene (eller bommene :-D)ført opp. De beste treffene er ført opp først og de dårligste til sist. Tallet etter plasseringen er for øvrig startnummeret for de som lurer på det.

Her er en kort forklaring på de forskjellige klassene. De er skrevet ned kjapt etter hukommelsen, så dersom det er feil, skrik ut:

100 meter (liggende):
Maximilian: fri flintlåsrifle og rundkule
Minie: riflemuskett og miniékule
Whitworth: fri perkusjonsrifle
Valkyrie: kvinneklasse (som Whitworth)
Remington: bakladet patronvåpen
Bakladet perkusjon: bakladet perkusjonsvåpen

50 meter (stående):
Miquelet: Militær munnladningsmuskett
Vetterli: fritt luntelås-, flintlås- eller perkusjonsgevær
Perkusjonsmuskett: militær perkusjonsmuskett
Tanegashima: fri glattløpet luntelås
Hizadai: fri glattløpet luntelåsmuskett (skytes knestående)

25 meter (stående, beste hånd):
Cominazzo: glattløpet munnladningspistol
Kuchenreuter: riflet perkusjonspistol
Colt: original perkusjonsrevolver
Mariette: replika perkusjonsrevolver
Smith & Wesson: patronrevolver
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Pelsjeger

Jeg tenkte å kikke innom NM på vei til Sverige med familien men fant aldri fram :-( Hadde på forhånd hørt at banen skulle være i nærheten av Ramstadkrysset, men vi fant ingenting da vi kjørte oppover. Var banen i det hele tatt merket? Det var egentlig ikke så farlig for jeg skulle jo ikke skyte, men gøy hadde det vært å sett litt kruttrøyk og folk. Var det mange her på forumet som var der?

Øyvind F.

> Jeg tenkte å kikke innom NM på vei til Sverige med familien men fant aldri
> fram :-( Hadde på forhånd hørt at banen skulle være i nærheten av
> Ramstadkrysset, men vi fant ingenting da vi kjørte oppover. Var banen i
> det hele tatt merket? Det var egentlig ikke så farlig for jeg skulle jo
> ikke skyte, men gøy hadde det vært å sett litt kruttrøyk og folk.

Nei, banen var ikke merket fra hovedveien, men det sto skilt til skytebanen på sideveien du skulle ta av på. Jeg måtte prøve og feile litt selv før jeg fant fram, og jeg forstår deg egentlig godt hvis du ikke fant fram :-D

> Var det mange her på forumet som var der?

Jeg var der i hvert fall, og jeg ser av resultatlistene at det var flere andre herfra som var der. Problemet er at jeg ikke kjenner ansiktene på dem, og dermed ikke kjente dem igjen.

Sharps var der i hvert fall, han fikk til alt overmål bestemannsprisen. Sannsynligvis må det derfor være noe i det han skriver her på forumet  :lol: Han tok forøvrig gull i Kuchenreuter replika og Remington replika. Bildet er stjålet fra Harstad pistolklubb sine sider.

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.