Smith& wesson 38 mod 3

Started by Dag, 03. May 2019 kl. 12:01:57

Previous topic - Next topic

Dag

Hei
Lader min S&W short med 10 grein Wano ppp noe mer for jeg ikke oppi å en 145 grein kule. Hylsa sprekker? Lader med 7,5 grein å pappskive å semule opp til kula. Hylsa sprekker. Bruker Starline hylse. Lader 32 cal på samme måte det går bra Magtech hylse.
Er det noen som har noen gode råd:-)

krutnarr

Hei.
Har du glødet og skyteformet hylsene først? (Litt krutt og papirpropp)
Hylsene skal ikke sizes etterpå.

jæger justnæs

krutnarr nevner et par gode tips her.
Ellers så kan bilder være bra.
Har du prøvd å bytte til Magtech eller annet fabrikat?
Sprekker en, flere eller alle hylser som lades i tønna?
Mulighet for romme kammer?
Hvilke hetter bruker du?
Best når det smeller!

Dag

Takk for tips skal prøve det:-)

Dag

Prøveskutt 6 skudd alle har revnett. Bruker cci små pistol tennhetter. Da skal jeg prøve å bytte hylser. Takk for svar:-)

Old Colt

#5
Du skriver S&W Short. Vet ikke helt hva det er...? Regner med du har hylser for 38 S&W, ikke 38 Short Colt? Den sistnevnte har mindre diameter og vil lett sprekke i et S&W kammer. Starline lager begge.

Ellers er tips fra Krutnarr og JJ vel verdt å følge. :-)

Old Colt

Dag

Der er nok feilen jeg har kjøpt 38 short colt. Er fersk i detta med lading. Har sittet å lest på forumet i mange måneder. Å det er utrolig mye dere vet her inne. Så takk for hjelpen:-)

Old Colt

Du er i godt selskap! :-) Det der er det flere som har gjort! Jeg lader begge kaliberene selv, og mistenkte derfor hva som hadde skjedd.

For øvrig er det et sant kaos i det som kalles 38-kaliber, og jeg tyr ofte til denne for å holde styr på ting:

http://lonelymachines.org/2008/06/13/will-the-real-38-please-stand-up/

Lykke til med ladingen, du har mye moro i vente! ;-)

Mvh, Old Colt

Dag