Rogers & Spencer

Started by reldor, 11. July 2004 kl. 16:30:14

Previous topic - Next topic

reldor

Har en Rogers & Spencer på hånda, denne er lagd i Italia.
På løpet står det, EUROARMS OF AMERICA  ,  ROGERS & SPENCER MATCH CAL.44.
Er det noen her som har erfaring med disse? kvalitet og mulig presisjon?
Og hva bør prisen ligge på???
Religion er menneskets seier over fornuften.

Pelsjeger

Hos Sarpsborg våpen ligger denne på 6800. Det spørs om du finner noen bedre perkusjonsrevolver enn denne, men så er den jo dyr også. Denne er det Pedersoli som har laget. Kvaliteten på italienske våpen ryktes å ha blitt bedre og bedre de siste årene, så jeg tror ikke du får noe som er veldig mye bedre. Bare min subjektive mening, men læll.

GNU

Jeg har en R&S av samme fabrikat. Den er solid og maskinering osv. er helt grei(Pedersolien er flottere på dette området!)Presisjonen er meget bra når undertegnede får det til (mer trening????).  Jeg kjøpte den (u)brukt for 2800,- den hadde gått kun få skudd! Et godt kjøp mener jeg!
En liten historie om R&Sen:  Jeg måtte bytte frontsikte og vurderte å dreie et nytt, men samtidig sendte jeg en mail til fabrikken om de hadde noe å selge.  Etter et par dager kom det en mail som fortalte at et nytt sikte var sendt fra Italia!! Det tok en uke så lå det i postkassa uten noen som helst spørsmål om penger! Det kaller jeg service, og her er det noen som har noe å lære!

reldor

Hei! Takker for svar.. Var på banen på Torsdag og prøve skøt revolveren,dette er første gang jeg skyter med denne.
25grain 3F Wano krutt, Filt forladninger og .454 kule.
Da ble det 86 poeng,skal prøve noen flere ladninger men det blir nok kjøp av denne....:-)
Religion er menneskets seier over fornuften.

runastav

Hei.
I min Armi San Paolo R&S kal.44 er eg kommt fram til følgende lading.
30 grns. 3F det er jo ein 44 for svingende. Så filtforlading tørr/usmurt slått ut med 12mm pipe. Filten eg bruker er ca.5mm tjukk og ganske hard/industrifilt og teorien min er at den er med på og setter rundkula i rotasjon. Bommene/riflingen er jo uhyre lave/grunne så er ikkje mykje rundkula har og ta tak i. Så er det rundkule 457" og bløtt fett oppå, eg har brukt i det sista giftfri grease berekna på matindusrien med godt resultat. Mobil/ Mobilgrease FM 102. Eg bruker ladepresse under lading , såg at Sarpsborg Våpen hadde denne inne pluss greasepresser av messing.
mvh.Runar.