Hjelp til restaurering

Started by arvegutt, 31. December 2007 kl. 18:29:31

Previous topic - Next topic

arvegutt

Har denne gamle pistolen liggende etter min morfar. Avtrekkeren er rustet fast, hane og avtrekkerbøyle mangler. Skjeftet tok jeg av pga av at det så litt hjemmelaget ut. Gikk derfor ut i fra at dette var noe som var satt på i nyere tid. Etter å ha sett bilder av liknende pistoler fant jeg ut at dette likevel kunne ha vært det originale skjeftet, så nå håper jeg for guds skyld at jeg fremdeles har det liggende. Er det noen som kan svare meg på om det er noen som helst slags mulighet til å få restaurert dette objektet som ser ut til å være laget av messing? Har også tenkt å forsøke meg på dette selv, men jeg har liten kunnskap på området. Hva gjør men f.eks med fastrustede deler? hvordan behandler man treverk som har ligget og tørket i mye over 100 år? Går det an å få laget f.eks en ny hane? hva trenger man av utstyr til restaurering osv? Hvilke litteratur finnes om dette? Det finnes vel også folk som tar på seg slike restaureringsjobber, hvem?  Takker på forhånd så mye for alle svar og tips. Hilsen en som er helt "grønn".