Tønne til colt army.reg pliktig?

Started by Helge. F, 11. May 2004 kl. 14:45:38

Previous topic - Next topic

Helge. F

Jeg har en et lite spørmål når det gjelder å skaffe tønne til colt army,navy etc. I våpenloven står det at tønne til revolver er en reg pliktig våpendel ,men jeg har også lest et par steder at tønnene til disse revolverene også kan regnes som magasin på en måte , og dermed ikke er reg pliktige våpendeler.spørsmålet er da: hvis man har en antikk colt army med dårlig tønne, eller hvis man vil spare den gammle tønna ,Kan man da lovlig kjøpe en ny tønne uten å registrere den nye tønna , hva er egentlig riktig ?

Pelsjeger

Du kan kjøpe en antikk tønne lovlig, en replika tønne er jeg mer i tvil om. Du vil sannsynligvis får problemer med å få den til å passe likevel. Jeg tviler på om replikaer og originale våpen har samme dimensjoner.

Smokey

> Du kan kjøpe en antikk tønne lovlig, en replika tønne er jeg mer i tvil om.
> Du vil sannsynligvis får problemer med å få den til å passe likevel. Jeg
> tviler på om replikaer og originale våpen har samme dimensjoner.

Hei.
Du kan fint kjøpe ny replika tønne til revolveren din, tønna er å betrakte som magasin, samme som til pistol, den er ikke reg pliktig.

Cap'n Redneck

"I våpenloven står det at tønne til revolver er en reg
pliktig våpendel"

-Da har du nok lest feil.
Det står i våpenloven at tønne regnes som en VITAL del: dvs. du kan fjerne tønna fra revolveren for å gjøre den midlertidig ubrukbar, på samme måte som du ville ta ut sluttstykket på et moderne gevær.

nevS

> "I våpenloven står det at tønne til revolver er en reg
> pliktig våpendel"
>
> -Da har du nok lest feil.
> Det står i våpenloven at tønne regnes som en VITAL del: dvs. du kan fjerne
> tønna fra revolveren for å gjøre den midlertidig ubrukbar, på samme måte
> som du ville ta ut sluttstykket på et moderne gevær.

Forskriften er ganske klar på hva som er lov og ikke,
du kan bytte løpet i våpnet ditt men det gamle får du ikke beholde med mindre du søker om å ha det som reserve del til våpnet.

Tønner kan byttes ut hvis du leverer inn den til forhandleren som gjør jobben med tilpasningen.

Sluttstykker er en vital regpliktig del av våpnet, hvis du har to må du registrere det som en del.

Jeg er i tvil på om du får to tønner til revolveren din på grunnlag av "magasin" Argumentet.

To tønner er to tønner som er en vital våpendel til revolveren.
Det samme gjelder for konverteringstønner til perk replika våpen.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.