Etterlysning: fotoobjekter til bok

Started by Øyvind F., 13. November 2012 kl. 9:56:43

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Jeg er godt i gang med fotograferingen til From Musket to Metallic Cartridge, og flere samlere og skyttere har allerede fått besøk, mens andre vil få besøk over nyttår.

Jeg har fremdeles noe på listen som de jeg skal besøke mangler, blant annet:

• Prøyssisk Dreyse-tennålsgevær
  • Henry og winchester 1866 (evt. replika)
  • Remington Model 1875-revolver
  • Enfield 1878-revolver
  • Webley Mk. 1-revolver
  • Hall-rifle (enten flint eller perkusjon)

Er det noen som har (eller vet om noen som har) disse våpnene og vil stille dem til disposisjon til fotografering utpå nyåret? Helst i Bergens-området. Jeg kan kontaktes via denne siden.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

MrOneTwo

Det var nå som pokker at du skulle spørre etter en Remington 1875. I går fikk jeg akutt skjelve i kjøp fingeren da jeg kom over en på nettet. Med nød og neppe klarte jeg å knekke høyre pekefinger før det sa klikk.. Men nå har jeg en meget god grunn til å kjøpe den. Du må jo ha fotomodell!! Så da tror jeg jammen fingern må spleises og anbringes lett og ledig opp på musematta igjen. De som måtte ha en sånn allerede får tie stille en stund til. Ville være surt å gå glipp av en sånn sjanse.
Jeg ble født på kvelden, men ikke i går kveld...

Øyvind F.

Det er klart du må ha deg en 75. :knegge: Etter min mening er det den mest attraktive westernrevolveren rent utseendemessig. Jeg tafset og tok bilder av en Remington Model 1890 på lørdag (som vel bare er laget i 2020 eksemplarer), men den mangler den fine finna under pipa.
Øyvind F. - forum admin

CokaTommy

Har 1866 og 1875 , begge Italienske kopier...  (Trondheim)

Øyvind F.

> Har 1866 og 1875 , begge Italienske kopier...  (Trondheim)

Takk for tilbudet, men det blir nok litt langt. Jeg satser på å finne noe her vest.
Øyvind F. - forum admin