Emballasje

Started by festus, 24. December 2011 kl. 19:45:22

Previous topic - Next topic

jæger justnæs

Den var nydlig, aho :-) Har et tisvarende av ny dato, de har ikke forandret seg veldig mye men de eldre ser liksom bare mye finere ut. Er kruttbeholderen av plast eller glass?
Best når det smeller!

aho

Hei!

Ja ikke sant. Det går vel mer og mer opp for meg at interessen for sære(emballasje) ting ikke akkurat  minker.Beholderen er av plast.
Alltid morro å få "nye" ting.
Mekanikk med messingdeler skader heller ikke.

aho

Hei!

Må vel vise dette også,trekassen som min bedre halvdel kjøpte på facebook.
Er merket  tannlege Stausland ,Moster ,Bergen.
10 kr.

Jon

Er ganske sikker på at det er tannlege Stautland, siden jeg kjenner folket:-)

aho

Jon,det er jeg helt sikker på at du har rett i.

aho

Aha,det er vel muligens slekten til medforfattern din fra boken Historien om hjorten?;-)

Jon

Jon

bubo

Mitt bidrag er to papirposer som inneholder hagl,men de ble sikkert brukt til annet småtteri også..

jke

Greetings fellow collectors,

A few from my humble collection. I seal mine in plastic to protect them from my dirty fingers.:asswipe:  
 Unfortunately none from Norway :frown: well not yet, but I keep looking.:-D

jæger justnæs

Nice ones, jke :-)
I like the plastic protection - does it require expensive or large equipment to do that sort of encasing?
Best når det smeller!

jke

Hei jæger Justnæs,

No, it does not cost much. I think it is well worth it to protect the history, it keeps the paper clean and the old cardboard does not fall apart so easy. I got the stuff off of Ebay.
Here is a picture of what I use, the plastic bags come in many different sizes.
The only problem is it does make it hard to see or take pictures of what is inside the boxes, but the bags are cheap if you wish to open them and reseal when you are done.

bubo

Til opplysning går det toppen 125 stk 9mm i denne boksen,så den er nok til 6mm salon.