Smith & Wesson oversikt over produksjons dato/nummer

Started by krüger, 29. August 2022 kl. 11:37:15

Previous topic - Next topic

krüger

Har Smith & Wesson en side hvor man kan finne frem til produksjonsdato når man har produksjonsnummer. Har funnet tilsvarende på Winchester, men ikke S&W. Takker for tips.

willer

Hei tror ikke du finner noen nettside med oversikt over produksjonsdatoer.det finnes bøker så om den er antikk kan du jo legge ut bilde her så tipper eg du får svar fra noen som har bøker over Smith & Wesson

krüger

Takker, tja, jeg hade håpet at det kanskje fantes et lignende nettside som det Winchester har. Rart om det ikke finnes. Fikk ikke til å legge inn bilde av revolveren her, men den ligger på annonse nr 271010168 på Finn. Takker for assistanse.

willer

Hei det er en single action second model revolver nr 72427
Denne er det produsert 108255 av mellom 1877-1891 så da er dette en antikk revolver

krüger

Takker, men hvilket år tilsier produksjonsnummeret? Regner med at det er noen som har oversikt over det. Takknemlig for tips!

Roy-Terje Kjoberg

Mer samler enn skytter.

krüger

Quote from: krüger on 29. August 2022 kl. 11:37:15Har Smith & Wesson en side hvor man kan finne frem til produksjonsdato når man har produksjonsnummer. Har funnet tilsvarende på Winchester, men ikke S&W. Takker for tips.
Har nå fått greie på at det er et privat firma i statene som har oversikt over S&W våpen - prod. datoer. Man kan bestille et " sertifikat " fra dette firmaet på gjeldene produksjonsnummer. Kommer tilbake når jeg kjenner kontaktinfo for dette firmaet.