Rogers & Spencer

Started by jägaren, 25. December 2007 kl. 14:17:09

Previous topic - Next topic

jägaren

:hagle: Har nylig kjøpt en Rogers & Spencer (Euroarms of America) Cal.44.Som ny,nesten ikke skutt med . Har prøvd litt forskjellige ladninger ,fra 20 til 30 grains FF,bruker 454 kule og smurt filtmellomlegg mellom krutt og kule.Treffpunktene ligger høyt og til venstre sjøl med variasjon i ladningene/kruttmengden .
Har fundert litt på om forsiktet kan være for lavt ?
Er det noen som har erfaring /gode tips er jeg takknemlig.

reldor

> Har fundert litt på om forsiktet kan være for lavt ?
> Er det noen som har erfaring /gode tips er jeg takknemlig.

Hei, på min revolver var kornet rundt på toppen og da fikk
jeg en tendens til "høyt" korn p.g.a.lyset reflekterte i den kromme flaten.
Jeg slipte kornet spissere og det hjalp..

Min R&S liker grovt krutt , 21grain med sweitser4(1,5f) og
tre stk.usmurte forladninger(1,5mm tykke) i steden for en tykk forladning.
Og .454 kuler

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

runastav

Hei.
Rogers & Spencer er en flott revolver ja, på min Armi San Paolo kal 44 skrudde jeg ut frontsikte/kornet og monterte det i svalemontasje.
Dette er jo enkel metallsløyd som du sikkert får til;-) Sikteklakken er litt forhøya på midten som du ser, så kommer samlingene lavere for kornet er det samme som sto i løpet for min gikk også høyt og til venstre.
mvh.
Runar

Hans T

Hei,ser ut som kornet ditt er for lavt ja. Kornet på min R&S er skrudd ut og erstattet med ett nytt som er skrudd ned i løpet. Dette er en bedre måte enn å lage ett svalehalespor i løpet,da dette ikke er orginalt på R&S. og du kan få problemer i en våpenkontroll på stevner. Selv lader jeg min revolver med ca 30 grs med 3F eller sh2 og kulefett foran kula. har prøvd med filtforladninger også,men har ikke sett noen fordel med dette utenom merarbeid med å lage forladningene.

jägaren

Kan opplyse at høyden på kornet er 4 mm.
Vet du om det er mulig å få tak i nye/høyere korn innenfor våre landegrenser ? Det finnes vel kanskje en hovedimportør for dette merket ?

reldor

> Kan opplyse at høyden på kornet er 4 mm.
>
Høyden på et nytt sikte fra Euroarms er 6,56mm.
På min Euroarmsrevolver er sikte festet i svalehale spor.
Sikte fikk jeg direkte fra fabrikken, jeg kontaktet dem via en e-post
jeg fant på nettet.Adressa har jeg desverre slettet så du får søke litt.
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

GNU

Som Reldor fikk jeg nytt sikte tilsendt fra Euroarms, etter at jeg tok kontakt med de på: info@euroarms.net
Etter noen dager fikk jeg et brev i postkassa med nytt sikte uten omkostninger.
Det kaller jeg service:-)

jägaren

Etter en mail til Euroarms i Brescia,Italia,har jeg nå fått nytt sikte tilsendt i posten,jeg også.Fått montert det,og skutt noen serier .Nå sitter skuddene der de skal! .Dette ble bra !
Særdeles god service fra Euroarms - det kan man trygt si! :hagle:

Z1

Dette er noe du lager enkelt og greit med en drill og ei fil
du treng en messing stang - fil og eit gjengesnitt + en drill