Eksport av svensk pistol til Sverige

Started by jopesj, 17. April 2023 kl. 12:05:35

Previous topic - Next topic

jopesj

Hei,
spør for en venn (og det er helt sant!):
Er det noe å ta hensyn til når man skal sende i posten en svenskprodusert pistol (ca. 1810) til Sverige?
Er det noe issues mht. eksport av denne?
Mvh Jopesj
Jopesj

runastav

Hei jopesj!
Du kan få trøbbel ja, jeg skulle sende et skrujern til en kompis i Sverige.Til en Krag Jørgensen rifle haha måtte gi opp og det ble sendt tilbake til meg fra Tullingene i tollen >:(
Helsing Runar

jopesj

Quote from: runastav on 17. April 2023 kl. 12:44:01Hei jopesj!
Du kan få trøbbel ja, jeg skulle sende et skrujern til en kompis i Sverige.Til en Krag Jørgensen rifle haha måtte gi opp og det ble sendt tilbake til meg fra Tullingene i tollen >:(
Helsing Runar

Var det norsk eller svensk toll som tullet?   ;D
Jopesj

runastav

Ørebro Sverige, du vett inneholdet må sirlig beskrives og de hengte seg opp i Krag Jørgensen!!!!!nyttet ikke og forklare det er jo SRUJERNET som ble produsert til våpenet!!!Min kompis i Sverige prøvde forgjeves og forklare nyttløst, pakken ble returnert til meg så får ta det med til han neste gang ;) Hadde prøvd og fortrengt hele greia, og ser jeg måtte punge ut med kr 370,- for tort og svie! Kanskje du skal kontakte Tollen i Sverige og Norge FØR du sender?
Helsing Runar

jopesj

Ok, takk for oppdatering. Her gjelder det å gjøre det på riktig måte skjønner jeg!   8)
Jopesj

Svartkrudt

Det er utrolig synd vi ikke har et NRA i Norge som jobber for norske våpensamlere og eieres rettigheter, som om ikke rekruteringen til spesielt samlermiljøet ikke var synkende fra før blir det i hvert fall ikke bedre nå med enda mer papirarbeid :(