Kassepiper, en ny start

Started by jke, 10. August 2025 kl. 20:47:47

Previous topic - Next topic

volcanic

Det der blir flott! Er utskjæringene av egen design, eller har du funnet noe lignende på andre våpen med kassepipe?

jke

De er en kombinasjon av mange svartkruttrifler jeg har studert

jke

Nettopp ferdig med utskjæringen, bygger nå opp fargen med alkohol beis.

runastav

Dette ser jo meget bra ut, når jeg skjefter mitt kasseløp så går jeg for enkel bruksbørse.
Runar

volcanic

Det der så nesten imponerende ut :D

Ser ut til at beisen får kontrastene bra fram. Er det Herdin?

jke

Jeg bruker alkoholfarge for lær før oljebeisen. Uten alkoholfargen blir ikke oljebeisen mørk nok og ser forferdelig ut.

volcanic

Det der blir et smykke!! Er treverket lønn? Fant ikke det nevnt i tråden.

jke

Ja, det er lønn som jeg hadde i verkstedet mitt. Jeg skulle ønske det var bjørk, fin bjørk er veldig vanskelig å finne der jeg bor.

runastav

Enig med volcanik stokken ble meget fin, jeg bruker som regel vannbeis(Herdin) først styrer fargen best syns jeg men viss for lys sper på med narvesverte. Bor du i junaiten?
Runar

jke

Runastav,
ja, jeg bor i Wisconsin, men mange nordmenn til naboer.

jke

Jeg er ferdig for nå. Det er bare en ny del i sitt lange liv, ikke en kopi av originalen.

runastav

Dæven den ble jo kjempeflott grattis! Jeg har ikke vært i Junaiten siden 1977 da jeg mønstret av min siste båt ;) Men har mye kontakt med Amerikanere, bla gjennom americanlongrifles.com(gun building)
Runar

jke

Runastav,
Ja, jeg har sett arbeidet ditt i mange år. Jeg vil gjerne takke deg for at du viser oss alle det vakre arbeidet ditt og hvordan du gjør det.

Mvh