Nagant revolver-pris?

Started by chiefen, 15. August 2007 kl. 18:39:49

Previous topic - Next topic

chiefen

Hva er omtrent rett pris for en belgisk produsert, norskbrukt 7,5mm Nagant? Revolveren er i grei, skytbar stand.

chiefen

60 stykker innom å leser og ikke en har en formening om prisen??

Cap'n Redneck

Rett pris ligger vel omtrent midt mellom hva selger vil ha, og hva du vil gi...;-)

Mener jeg så en på Winge Våpens bruktsider til kr. 1900,- for en tid tilbake.

Hunt A/S i Drammen selger plomberte russiske Naganter for kr. 975,-

runastav

Hei Chiefen.
Jeg gav kr 1600, for min norskbrukte kal 7,5mm M/1893.
Litt tynnslitt i blånering, men ellers fin handelen var vel for 1-2 år siden
mvh.
Runar.

rolling

Kjøpte disse i en våpenforretning for noen uker siden,
ga 1500.- for begge. En belgisk og en Husqvarna, i meget god stand

chiefen

1500kr?? Røverkjøp! Har du bruk for begge da....

runastav

Hei.
Lufta min gamle Norske kriger i kuling og regn idag. Skyteavstand 10m stående tohånds.6 skudds samlingen kl 6 er kule kal32 312dia 78grns RN bly selvsagt.
10 grns 3F kulespissen lettsmørt med SPG rett før lading.Hylser er Starline 32-20 kappet til 22,5mm.Som dere ser så ville alle kulene presse seg sammen til ca 1";-) Så her er kula satt rett på kruttet,og det funker jo tydelig bra.
Samlingen i midten på blinken er samme kule, mennnnn sorry Flatnes 2,5 grns N 320.:-|
Mvh.Runar

chiefen

Har ikke handla Nagant enda, utvalget er ikke akkurat på topp. En viss butikk i Drammen har noen overprisede, men en kar på Østlandet har noen til mer humane priser så når jeg får tid og tillatelse blir det en tur nedover for inspeksjon og kjøp.

The Norwegian

Jeg batalte 1100 kr for min norske jeg også,så du bør ikke betale for mye for den.Men det er jo forskjellig hva folk skal ha for disse da,noen mener jo at de er gull verdt...Send meg en pm om du må gi over 1500,- kansje jeg kan hjelpe deg med en rimligere en;-)
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net