Randtent Kongsberg Remington

Started by Langlund, 11. October 2004 kl. 16:13:59

Previous topic - Next topic

Langlund

Jeg har en brukbar kongsberg remington jeg gjerne skulle ha prøvd å få skutt med. Den har radtent sluttstykke. Dette er så vidt jeg vet ikke særlig praktiskt idag. Er det noen som kan bygge om et sluttstykke til sentertenning? Jeg kunne tenke meg det hadde vært fint å kunne skifte mellom det orginale radtente og et sentertentalt ettersom. Jeg vil jo ikke ødlegge det orginale heller..........
Er det noe som har noen tips?

Langlund

reldor

Hei!
Det er mulig H.Sønju - Våpen har en til salgs.
 Tlf. nr.32756038
Religion er menneskets seier over fornuften.

Pelsjeger

Jeg lurer på en ting, vil et sentertent svensk sluttstykke passe en norsk Remington? Svenske sluttstykker er lettere å få tak på enn norske...

Langlund

Jeg har forresten en gammel kongsberg remington som har blitt gjort om til hagle. Denne er ikke verdt mye, kanskje det hadde vært en ide ta det sentertente sluttstykke fra denne? Eller er toleransene så fine at en må spesialtilpasse til hvert enkelt våpen?

Langlund

Erling

Dersom begge børsene dine er militære og kongsbergproduserte så trur eg nok det skal gå. Delene i Remington rb er "interchangable" som det heiter på nynorsk :D Det er jo berre å bytte sluttstykke når du skal skyte og sette det randtente på plass igjen når du er ferdig med å pusse. Det er den eklaste ting i verda å fjerne sluttstykkebolten og ta ut sluttstykket. Berre pass på at hanen er spent før du fjernar det. Gje ei tilbakemelding om korleis det gjekk når du har prøvd.

Sunnhordalendingen

Hei.

Jeg lurer på........

Når man har en randtent Norsk/Svensk/Dansk RB 12,17 X 44 R som da følgelig er randtent, helt original utførelse, når kan man sist anta at denne ble avfyrt med randtent ammunisjon ??

Mvh

Sunnhordalendingen