Forskjell på Uberti og Pietta 1858 Remington

Started by Snabben, 03. January 2007 kl. 16:40:58

Previous topic - Next topic

Snabben

Er det noen forskjeller på Pietta og Uberti sine 1858 Remington kvalitetsmessig og prismessig?
Og er det noen synlige forskjeller?
Mvh
BMD

Snabben

Er det ingen som kan svare på dette?
Ja, er kanskje litt utålmodig. Men det er 50 visninger og ingen svar....
Mvh
BMD

chiefen

Har aldri håndtert noe fra Pietta, men har handlet Uberti-revolver (Schofield). For å si det mildt-de(Uberti)jobber ikke etter noe ISO kvalitets-sikrings-system akkurat:-) Posten tjente gode penger på pakker som gikk frem og tilbake, og dama på våpenkontoret ga beskjed om at jeg fikk komme innom når jeg ahdde fått noe jeg skulle ha lengre enn 14dager!

Snabben

Ok. Da tolker jeg det slik at Uberti ikke er av god kvalitet.
Takker for svar.
Håper at noen som har erfaring med Pietta kan gi noen flere svar.
Mvh
BMD

Rotta

> Håper at noen som har erfaring med Pietta kan gi noen flere svar.

Pietta lager såvidt jeg har fått med meg to varianter av 1858.  En "standard" og en "Shooter".  Forskjellen på de to er jeg ikke sikker på, men Shooter'n er mye dyrere enn standarden.  Jeg har selv en Shooter, og kan kun snakke for den.

Shooter'n har herdet innmat og progressiv stigning i pipa slik som originalen.  Til alt overmål er originalens graveringer på pipa også kopiert! Standard Pietta og Umberti kjenner jeg ikke i det hele tatt, men mitt inntrykk av replika perk. revolvere er at de generelt har for dårlige materialer i innmat etc., og dermed er utslitt på kort tid. Mye irritasjon med slikt, men jeg har aldri opplevd det med Shooter'n.

Har stor moro på skytebanen om sommeren med denne, og den går så godt at jeg gjerne (og når skytter'n har dagen også med sukess) konkurrerer i VM program mot juksekruttkara - 70 skudd!!! Den går vanvittig godt og juksis'ene klager fælt over den herrlige duften og nedsatt kontrast på sikteblinken sin!  Lader nesten like fort som dem dersom jeg har ferdiglagede reagensrør med meg.  Tennhetter passer også perfekt på niplene og har ikke opplevd at de har falt av en eneste gang!  Har faktisk skutt problemfritt med den i flere år, og tar faktisk heller denne ut av skapet når jeg skal på 25m banen enn 1911'en.... Hva skal man si? Perfekt revolver for dem som vil ha en sånn en?
-Rotta

Sjanten

Jeg har en uberti 1858 med et Lothar Walther løb.

Den har meget fine tolerancer og en meget fin forarbejdning. Den skyder fint og uden problemer.

Jeg er godt tilfreds med uberti.  Jeg har også en 1873 Cattleman flattop i cal .45, som også skyder fremragende og er en revolver i fin kvalitet.

Jeg har dog ingen erfaring med Pietta.

mange hilsner

Sjanten

Cap'n Redneck

Selv holder jeg en knapp på Uberti, Pietta finner på så mye rart; Colt Navy'er i kaliber .44:klohode: osv.  Standardutgavene til Pietta har også større skjefter enn en original Remington.  Uberti er nærmere originalen her.
Generelt kan det virke som om italienerne sender 1. sorteringen til USA og 2. eller 3. sorteringen til Norge. (Vi utgjør et lite og "takknemlig" marked).
Hvis du er ute etter det ypperste av Remington-kopier til konkurranse bør du kanskje se på en HEGE MAXIMUM?
http://www.hege-arms.com/
- se under "Meisterwaffen"

Snabben

Her var det litt forskjellig, ja.
Har en Pietta, men vet ikke helt hvilken versjon det er...
Men ser at i tønna er det en del maskineringsmerker i varierende grad i de forskjellige kammrene. Nå er det bare for morroskyting jeg skal bruke den, så det spiller sikkert ikke noen rolle.
Takker igjen for svar og håper på flere innspill.
Mvh
BMD

runastav

Hei.
Jeg har eller har hatt div Italienske kopier lagd av: Uberti,Pietta,Armi San Marco,Euroarms, Palmetto og sikkert flere.
Og det som etter min erfaring går igjen er, som Råttå skriver dårlig herding av mekanismedelene.Avtrekkerene har ein tendens til og tyte utover i annleggsflatene og etter kvert avrundes så det er nok og pusste på avtrekkeren så smeller det:-(
Så mitt råd er, begynn med hobbysmiing eller allier deg med ein som kan justere og herde;-)
kopier er kopier, vi kan ikkje vente at de når heilt opp til originalene hadde prisnivået alltid samsvart så hadde vi jo sattsa berre på originale da:-) men då må du være rik!!!!
mvh.Runar

Rotta

Ser for meg ut til at de fleste som lager Remington 1858 replikaer leverer omtrent det man betaler for uansett navn og adresse.  De problemene Rustava påpeker er såvidt jeg har klart å finne ut ikke problemer på Pietta Shooter, men vil man derimot ha sånne problemer kan man sikkert få dette i hus ved å kjøpe en "standard" utgave fra samme fabrikk.  Hvordan man styrer klar av sånne problemer på Umberti (og de andre) har jeg hittil ikke sett noen oppskrift på, men det kan kanskje tilhengerne av disse merkene fortelle - med Pietta unngår man dem ved å kjøpe en "Shooter".

Med ønske om et fortsatt Godt Nyttår:D
-Rotta