Hobbyverksted

Started by krutnarr, 22. September 2008 kl. 16:36:45

Previous topic - Next topic

krutnarr

Åpent brev til hr.admin.Øyvind.

I det siste er det kommet mange flotte forumsinnlegg fra folk som viser stor børsemakerkunskap og oppfinnsomhet innenfor det å restaurere og bygge nytt.
Hadde det vært en ide å samle disse innleggene under Artikler-Hobbyverksted?. Det bør kansje komprimeres ned litt, med å fjerne komentarer og digresjoner fra oss uvitende, men jeg ser nå ivertfall stor nytte i en sånn samling av informasjon. Forumstrådene inneholder også mange flotte beskrivende bilder, og det er jo alt frigitt informasjon som det ikke ligger noen form for copyright bak. Hva syntes dere andre? Noen som kansje kunne finne nytte i dette?

The Norwegian

kruttnarr,dette er en kjempe ide,undertegnede støtter deg 100% på denne iden.Det er mye gode hobby smeder her som er utrolig flinke.Tenk å lett det hadde vært for oss som skal pusse opp ting å bla seg igjennom en sammlet hobbysmed tråd,isteden for at det er sperdd som det er i dag.Tror neppe det er noen som synes dette er en dårlig ide.Har hatt mye glede av alle disse trådene siden jeg fant denne siden og at de skal bli sammlet under en side er en genial ide kruttnarr:-)
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

Øyvind F.

> Åpent brev til hr.admin.Øyvind.

Takk for brev :)

> Hadde det vært en ide å samle disse innleggene under
> Artikler-Hobbyverksted?.

Jeg tenkte faktisk på det tidligere i dag at vi burde hatt en tråd som blir låst øverst i forumet som inneholder en slags "best of"-liste over trådene som er mest verdifulle. Dette blir da en tråd med lenker til disse trådene. Det er for så vidt ingenting i veien for å legge artiklene under Artikler --> Hobbyverksted heller. Ulempen er at jeg jobber med et system som gjør at alt norsk stoff skal tilgjengeliggjøres på engelsk i artikkeldelen, og da blir det mye oversettelsesarbeid. En annen ulempe er at jeg har en ganske lang liste med ting som skal gjøres i tiden framover.

> Forumstrådene inneholder også
> mange flotte beskrivende bilder, og det er jo alt frigitt informasjon som
> det ikke ligger noen form for copyright bak.

Opphavsretten til bilder og tekst i innleggene er det forfatteren som eier. Ingen informasjon blir frigitt selv om det ligger enkelt tilgjengelig på Internett. Du kan dermed ikke kopiere for eksempel et bilde fra et forum og bruke det som ditt eget.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

35 VRM

> Artikler-Hobbyverksted?. Det bør kansje komprimeres ned litt, med å
> fjerne komentarer og digresjoner fra oss uvitende, men jeg ser nå ivertfall
> stor nytte i en sånn samling av informasjon.

Er ikke helt enig at innspill og komentarer skal fjernes. De inneholder ofte gode tips og løsninger. Det blir ofte stilt spørsmål under prosjektet som besvares på forskjellig vis. Noen totalt unyttige imens andre inneholder gullkorn. Oppfattningen av hva som er nyttig vil nok variere fra person til person. Hvem skal da redigere? Ømann, trådstarter, felleskirkelig råd?

35 VRM