Flintlås- og perkusjonshåndvåpen

Started by Hveem, 08. October 2008 kl. 19:36:10

Previous topic - Next topic

Hveem

Vet noen her hvor mye man må ut med for en flintlåspistol eller en perkusjonsrevolver ( tidsperiode 1850 til 1870) i orginal og skytbar stand ?

Jeg lurer også på priser for replikavåpen ( flintlås eller perkusjon) som passer for en nybegynner. Jeg har iallefall sansen for de med såkalte "sag-håndtak".

qualibra

Hei.Jeg kjøpte nettopp en Whitney Navy orginal perkusjonsrevolver,produsert ca 1860,for 10000 kroner.Den har et par rustflekker utenpå tønna og løpet,men er i pen,god orginal stand.Ettersom det er en Navy,så er det jo kaliber .36.Vet ikke sikkert om jeg kan ha gitt for mye for den,men de som har sett den,sier at prisen var grei.Det kan jo også hende at jeg var heldig denne gangen,og at man i et annet tilfelle ville måttet gi noe mer for et tilsvarende eksemplar.Alt med forbehold om at jeg kan være helt "på jordet".:confused:
qualibra

tierp69

> Vet noen her hvor mye man må ut med for en flintlåspistol eller en
> perkusjonsrevolver ( tidsperiode 1850 til 1870) i orginal og skytbar stand
> ?
>
> Jeg lurer også på priser for replikavåpen ( flintlås eller perkusjon) som
> passer for en nybegynner. Jeg har iallefall sansen for de med såkalte
> "sag-håndtak".

Hej ett tips är att kika på auktionslistorna på Widfors på slutpriser då får man en bra uppskattning om vad priserna ligger, fast dom ligger alltid lite högre på vissa auktioner.. så man får ta ett medelvärde..

http://widforss.chiaro.mrfriday.com/?p=vapenauktion

och ett litet tips den 9Nov är det dags för Militaria mässan i sverige igen då det brukar finnas en hel del grejer om det är rätt folk där.  

http://www.militariamassan.se/index_s.htm

JollyRoger

> Hei.Jeg kjøpte nettopp en Whitney Navy orginal perkusjonsrevolver,produsert ca 1860,for 10000 kroner.Den har et par rustflekker utenpå tønna og løpet,men er i pen,god orginal stand.

Hei. Det høres ut som et godt kjøp. Spanderer du et bilde av klenodiet ... ?