Pulver eller Pellets

Started by Smokey, 18. November 2004 kl. 15:40:14

Previous topic - Next topic

Smokey

Jeg har i mange år skytet med svartkrutt, og har på en måte kommet til et dilema innen krutt valg, old fashion black powder har jo vært min greie, men nå har jeg brukt Pyrodex, og er så langt fornøyd med dette produktet, etter min erfaring så er pyrodex pulver mindre aggresiv mot Colten, da tenker jeg på rust og slitasje.
Men nå leste jeg en artikkel i Guns & Ammo om Pyrodex i pellets form, det kunne være intressant og prøve ut dette nye produktet,
Er det noen som har prøvet ut Pyrodex Pellets?, og er det mulig og få kjøpt dette i Norge idag?.

Øyvind F.

Usj, Pyrodex og svartkrutterstatninger. :fy_fy: Jeg har ikke så veldig sans for de der plastic fantastic-nymotens greiene fra USA, inkludert Pyrodex, Triple 7 og inline-munnladningsrifler med syntetisk stokk, men det er sikkert mulig å få tak på det. Har du hørt der du kjøpte Pyrodexen? De kan sikkert ta inn siden det er samme produsent som lager stoffet i både pulver og pelletsform.

Det er ikke tillatt med svartkrutterstatninger i konkurranser i regi av Norsk Svartkruttunion, men det visste du sikkert? Inntil i år var det forbudt i Sverige også, men nå er det tillatt pga. nye strenge lover om oppbevaring av svartkrutt. Jeg håper i det lengste at vi slipper det samme i Norge.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Smokey

:-| mmmmmm,
Har sjekket ut endel om pellets, men det viser seg at det ikke er og få tak i her i landet.
som trenings krutt så kunne dette være aktuelt, men dog intet.
Ja-ja en får kose seg med den nyyyydelige lukta av ekte svartkrutt, men hvor lenge, tror nok at jeg må få meg ei ny colt og skyte med, den gamle har jo holdt i snart 8 år:-)

Takk for at du ga meg tilbakemelding.

So Long Pal
              Smokey.