Ny søkeboks

Started by Øyvind F., 26. November 2008 kl. 10:00:01

Previous topic - Next topic

Øyvind F.

Som dere kanskje har oppdaget så har jeg lagt en ny søkeboks på forsiden. Den er fremdeles under utvikling, men den ble lagt ut for å se om den fungerer. Foreløpig søker den kun i artiklene, men snart kan dere velge om dere vil søke i forumene, nyhetene osv.

Noe av årsaken til at søkeboksen ble lagt ut er at mange ikke finner innhold fordi søkeordene er feilstavet. Det ligger derfor over 400 forhåndsdefinerte søkeord i søkeboksen. Kom gjerne med tips til søkeord som kan legges til i listen!

Eksempel: Du skal søke etter ordet Whitworth. Nå holder det å skrive bokstaven w, så kan du plukke ordet fra nedtrekkslisten.

Merk at denne listen ikke er synlig dersom du bruker nettleseren Safari. Det fungerer heller ikke med æ, ø, å, è, & og andre spesialtegn i listen med alternativer, men det fungerer dersom dere for eksempel skriver inn flintlås i søkefeltet selv.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Cap'n Redneck

Hei,
Gjør oppmerksom på at salige Joseph stavet sitt etternavn "Whitworth" og ikke "Withworth"....

(kun et lite bidrag i kampen mot trykkleifsdjevlen!)

Øyvind F.

Jebus, du har selvfølgelig helt rett! Det var lite treff å få på «Withworth», ja. Å skrive feil i et eksempel som dette er omtrent som å stave «intelligent» feil :-)
Øyvind F. - forum admin

Cap'n Redneck

Med fare for å virke i overkant pirkete (eller "intligent"), så har du fremdeles en "h" for mye midt i Whitworth...:data:

Øyvind F.

Som du kanskje skjønner så var ikke dette et tilfeldig valgt eksempel. Withworth/Whithworth/Whitwort/Withwhort er et ord jeg aldri klarer å stave riktig. I likhet med «onomatopoetikon» og «necessary»

Fant også ut at jeg bør legge til en flau smiley, lik den som er på chatten. Foreløpig får det holde med denne:

:asswipe:
Øyvind F. - forum admin