Pyrodex

Started by para, 17. February 2009 kl. 14:21:26

Previous topic - Next topic

para

Hei bor i trøndelag,sliter med og på tak i svartkrutt.Er pyrodex en fullgod erstatning,er det noen som har erfaring med det.

Øyvind F.

> Hei bor i trøndelag,sliter med og på tak i svartkrutt. Er pyrodex en fullgod erstatning, er det noen som har erfaring med det.

Pyrodex og lignende svartkrutterstatninger er ikke et ønskelig tema her, og jeg låser derfor tråden. Du kan f.eks. prøve et innlegg på kammeret.no. De har litt større takhøyde enn her. :knegge:

Når det gjelder svartkrutt så bør du ta kontakt med Engelsrud NFI Pyrotechnics som er importør i Norge:

Siv.Ing. Gunnar Bentzen
Engelsrud NFI Pyrotechnics AS
mob: 90 91 94 84
Smalvollveien 6,
0667 Oslo
tel: 23 37 89 00
faks: 23 37 89 01
e-post: gunnar@fyrverkeri.no
hjemmeside: www.engelsrudnfi.no
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Fulmen

Er det lov til å spørre om hvorfor man kjører en så bastant linje?
There's smoke in them powders

martini

jeg hadde selv problemer med å skaffe sv krutt,men gutta sv i krutt nett forklarte hvilke veger man skal gå,alt har løst seg for meg,nå er jeg en lykkelig eier av sv krutt.Gå igjennom forumet,der finner du hva som skal tilfor å kjøpe krutt.

Øyvind F.

Ups, trodde jeg hadde låst tråden.

> Er det lov til å spørre om hvorfor man kjører en så bastant linje?

Det er lov å spørre, og et svar skal jeg vel kunne gi også. :-) Ett sted må grensen gå, og den går ved svartkrutterstatninger. Hovedgrunnen at jeg selv ikke har særlig interesse av svartkrutterstatninger, og ønsker å holde forumet så svartkruttrelatert som mulig. Jeg tror det er mange som setter pris på at dette er et rent svartkruttnettsted, mens noen sikkert hadde likt Pyrodex-diskusjoner også.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Fulmen

Jeg må innrømme at jeg det er litt strengt etter min smak, med dagens regler og tilgang på svartkrutt har erstatningene blitt veldig greie å ha i bakhånd.

Men ditt sted og dine regler, aksepterer det uten å krangle.

(Det er selvfølgelig lov til å diskutere pyrodex på Kammeret.no, men vi har hverken samme ekspertisen der eller like flott navn. Sånn, nå har jeg reklamert for "mitt" nettsted, men jeg vil nok dra hit for svartkrutt-diskusjoner også i fremtiden) :-P
There's smoke in them powders