NM Bane 3.-5. juli 2009

Started by jæger justnæs, 14. March 2009 kl. 20:50:16

Previous topic - Next topic

nevS

hva med oppdatering på banen?

er det flatt ut til skivene på standplassene...

jeg ser at det er strøm på baneanlegget så da betyr vel det at vi kan ta med lys og kaffitrakteren bare vi har lange nok ledninger..
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

Kammerherren

Har arrangørene satt opp lister over skytingen enda? Hadde vært fryktelig fint med informasjon om når vi skyter de forskjellige klassene. Jeg har nemlig ikke nok reagensglass til alle klassene og det ville vært fint å få målt opp mest mulig hjemme. Jeg maser siden jeg reiser på utenlandsferie snart, så jeg har ikke mange dager igjen før det smeller.... :-)  :hagle:
Kammerherren

jæger justnæs

Banene må betegnes som "rett ut", det er ikke noen vinkel å snakke om.
Det er kun strøm pr. aggregat, så det ken være mulig å låne litt på dagtid.
Nå skal startlistene snart lages. Vi har valgt å holde igjen grunnet sent utkommet Muskedunder.
Best når det smeller!

MM

Er det mulig å komme med ønsker om skytetider?
Jeg skal skyte Remington original og Remington replika.
Det passer best hvis jeg kan skyte begge klassene på samme dag, og helst på lørdag.

Hilsen Martin Meltzer
GSL

jæger justnæs

Da begynner kabalen å gå opp.
Stor takk til krutnarr for et himla puslespill utført i natt.
Startlister kommer i løpet av neste døgn.
Her er foreløpig antall starter. Vi har kjørt kammerladerklassene på søndag grunnet kapasitet på 100m-banen.

Langtidsvarselet for Flakke Loner ser ganske bra ut fram mot neste helg...

Best når det smeller!

jæger justnæs

Tidlig i dag ble startlisene sendt ut på mail.
Takk til alle for at dere har meldt dere på pr. fiberoptikk!
Henvendelser angående startlistene sendes til krutnarr@krutnarr.no
Takker igjen krutnarr for sin innsats med arbeidet å sette opp listene.
Job well done, krutnarr.
Vi gleder oss stort til å få kremen av norske utøvere på besøk!

Mvh JJ
Best når det smeller!

Øyvind F.

Takk for startlister, god jobb, krutnarr! Det ser ut til at jeg skal tilbringe lørdagen fra kl. ti til halv ett på 100-metersbanen. Det skal bli hyggelig, endelig tid til å få trent litt! :-D
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

krutnarr

Ja det er sannelig mange starter å sortere, men det er jo kjempemorro.
Har prøvd å få så lite løping som mulig mellom banene med det som resultat at du/dere blir stående på stede hvil å skyte time etter time.:skudd: Noen får sågar lite tid til mat og kos:hungry: :vinkasse:. Håper ikke det byr på problemer.

Øyvind F.

Da bærer det av gårde til Kristiansand for min del. Dersom teknikken står meg bi kommer det oppdateringer fra mesterskapet underveis, enten her på forumet, i nyhetsseksjonen eller i bloggen.

:topistoler:
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

God tur, brave sveibu!
Velkommen skal du og alle andre være.
reldor og to blide trøndere ankom banen i går, skivemateriell med meget mere ble kjørt opp og tilrigging starter i ettermiddag.
Hoveddugnadsgjengen kommer i morgen tidlig, så alt ser ut til å klaffe.
Det er ikke umulig at tilreisende blir forespurt om å delta med sine praktiske og/eller teoretiske kunnskaper.
For de som er bekymret for brannfare; ett av våre medlemmer har brannbil med pumpe som rigges med slanger til begge banene i morgen.
Det står brannpøser på standplassene.
Best når det smeller!

nevS

All ære og berømmelse til KGP gjengen for et meget godt gjennomført NM.
værgudene var helt på vår side, omm JJ og Krutnarr hadde gitt et større beløp til menighetene eller solgt noe av verdi til han der nede vites ikke.

Vi fire som kom fra Eidsvoll kanten var alle enige om at dette var knallgøy,
dere skal ikke se bort fra at vi er å finne på Åsheim om noen få uker uten skytejakker og annet unødvendig tjafs for å kunne skyte bedre.

jeg gleder meg allerede til neste stevne.
Samler på sisteplasser.
Skytter ikke samler.
Lytt til erfaringer.
Gode råd som det å tru og synsing funker kanskje når du har prøvd rådene fra en med erfaring.

The Norwegian

Ja, en stor takk og mange gratulasjoner til alle dem som har vært med å arangert et kjempe stevne. Maken til godt humør og smittendes humor har jeg ikke sett maken til.Har vært på 100 vis av felt stevner både med korte og lange moderne våpen og ingen har slått standaren de satte oppe i heia. Takk for en knall helg.
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

reldor

Takker og bukker for et særdeles vellykket og hyggelig stevne .

R
Religion er menneskets seier over fornuften.

kruttmester

Takk.....

for all positiv tilbakemelding fra dere som har deltatt under årets NM 2009. Jeg vil og rette en takk til gutta fra Grimstad Svartkruttlag som har bidratt med mannskaper slik at logistikken på alle standplassene fungerte så bra som det gjorde. Jeg vil og takke alle andre for små og store bidrag som gjorde at mine ansvarsområder ble lettere å utføre.  

Det har vært en flott og lærerik opplevelse å være med å arrangere NM i svartkruttskyting.:-)

hoppagåresleivskudd

Gratulerer med et kjempeflott NM :clap:  all honør til deg og dine disipler dere gjorde en super jobb :-)

plå

The Norwegian

Var du der også hopavgårdesleivskudd? synd vi ikke møttes da, var en fabel aktig helg. Gleder meg til neste gang.
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

hoppagåresleivskudd

Øyvind F.

Da er resultatlistene lagt ut. Last ned her: Resultatlister NM bane 2009 (rtf-format). Dersom det er ønskelig kan jeg konvertere resultatene til pdf-format.

Jeg har også blogget litt om hvordan jeg opplevede selve skytingen min. Det er kanskje ikke interessant for andre enn meg selv, men er her lenken likevel: NM 2009 - marginer og millimetere.

Nå må jeg bare huske å skrive ned ladninger etc., slik at jeg husker dem til neste år. :-D

Takk igjen til sørlendingene for et flott NM!
Øyvind F. - forum admin