Forslag til nye funksjoner eller endringer

Started by Øyvind F., 03. November 2009 kl. 10:35:50

Previous topic - Next topic

proud.norwegian

Hva med å la kun "Ferske" tråder/diskusjoner vises? levende disk. egen farge??
Fks.  Siste!!!!... Pågående..Aktuellt.. eller liknende??
"Hot" i andre våpenfora... fks. "Kammeret".. se forslag til ny våpenlov???

JollyRoger

Foreslår at siste aktive tråd (siste inlegg) automatisk havner øverst i oversikten på forsiden. Derved vil de mest interessante trådene altid ligge øverst, og denne tråden ville havnet øverst nuh ...

Øyvind F.

JJ: Fotoalbum kan nok bli litt komplisert, og er ikke noe som kan fikses over natten, men det er notert.

proud.norwegian: Jeg tror ikke aktiviteten er høy nok til at vi trenger en egen markering av oppdaterte tråder. Tråder med nye innlegg blir markert med rødt, og det er sjelden mer enn tre–fire tråder som blir oppdatert daglig.

JollyRoger: Denne funksjonen finnes allerede. Du kan enten sortere på trådens dato, eller siste innleggs dato. Klikk på denne linken for å sortere (valget ditt blir husket neste gang du logger på):

Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

JollyRoger

The Norwegian

Jeg ønsker å kunne abonere på en tråd som jeg kansje ikke har noe å bidra med, men for å suge til meg kunnskap. Det må være mulig?
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

reldor

Hei Øyvind
Ja nå er det forandring.....

Her er noe jeg ser sliter med ,
Lilla tekst på mørkgrå bakgrunn er lei å lese.
På forsiden er det grå tekst på grå bakgrunn , dette gjør at teksten virker
liten.
Så må jeg vel si at det ble veldig grått...........

R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

MM

Enig med Reldor.
Den nye forsiden ble vanskelig å lese på grunn av lite kontrast mellom tekst og bakgrunn.

The Norwegian

Heisan Øyvind.

Hyggelig med forandring av siden, men synes dette ble fryktelig mørkt. Vi som er avhenige av briller sliter og det tror jeg andre også gjør. Det er vansklig å se hva tråd navna inneholder før en klikker på de. Er det muligheter for å få den litt lysere?
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

Øyvind F.

Jeg har fikset litt på forumfargene, men er ikke helt i mål enda. Siden hele svartkrutt.net er helt nytt kan det lønne seg å trykke på F5-tasten et par ganger slik at alt gammelt innhold blir erstattet av nytt.

Når det gjelder forsiden så kommer jeg ikke til å gjøre noe med den. Fargekombinasjonene er testet på flere svaksynte, og de hadde ingenting å utsette. Dette var derimot på relativt nye maskiner med skikkelig innstilte skjermer. Sitter du på en dårlig skjerm kan det sikkert oppfattes som noe mørkt, men det er ikke mitt problem. Det samme gjelder de som fremdeles bruker utdaterte nettlesere som Internet Explorer 6. Jeg kommer ikke til å bruke en kalori på sørge for at de nye sidene fungerer på gammel teknologi. Dersom dere ikke klarer å lese teksten kan dere holde musen over teksten. Da blir den hvit.

Når det gjelder feilen med at normale brukere ikke få redigert egne innlegg, så står det som nummer tre på gjøremålslisten, det er kun kulestøping og lading som kommer foran.
Øyvind F. - forum admin

Øyvind F.

Da har jeg funnet ut hva som gjorde at redigeringsmuligetene forsvant. Det er en tidsforskjell på to timer mellom webserveren og databaseserveren, noe som sannsynligvis har oppstått etter kræsjet. Dette gjør at serveren oppfatter innlegg som to timer gamle sekundet etter at det er postet, og da er innleggene allerede for gamle til å redigeres. Jeg skal be webleverandøren om å fikse det.
Øyvind F. - forum admin

Øyvind F.

Til alle svaksynte og eldre folk som har problemer med å lese forsiden etter designendringen :-D  Jeg har nå laget en knapp som gjør at du kan øke skriftstørrelsen og kontrasten på venstremenyen. Går til forsiden og klikk på det største +-tegnet oppe i høyre hjørnet, ved siden av flaggene. Klikk på det minste +-tegnet for å gå tilbake til normal modus.

Dette er bare en test, og jeg planlegger å fikse enda mer på blindeversjonen. Er det noe annet enn venstremenyen som plager dere?
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

Jeg er nesten fristet til å gi deg en "+1" for +'en.
Godt jobba, det ble mye bedre. Takker og bukker.

JJ
Best når det smeller!

Øyvind F.

Takk for det, har dog funnet en liten feil. Dersom du klikker på "Hjem" etter å ha skiftet fra stor til liten skrift hender det at stilarket ikke laster, og siden blir hvit. Jeg skal kikke litt på det i morgen, men for å å komme tilbake til normale sider klikker du ved siden av flaggene, som vist på bildet under:

[Red. Feilen er fikset]
Øyvind F. - forum admin

jæger justnæs

Gammal tråd men har lyst til å nevne de viktigste som jeg kommer på i farta:

• Det som har vært nevnt før med "Tilbake til toppen/forumet"-knapp på bunnen av siden
  • Bilder som lastes opp sorteres i album
  • Godta æ, ø og å i bildefiler
  • Øke maksstørrelsen på tillatte bildefiler, de skal likevel komprimeres eller er det bare noe jeg tror?
  • Lenker åpnes i ny fane
  • Mer tydelig beskrivelse på forsiden om at det finnes en engelsk del av siden. Mange jeg har pratet med tror flagget betyr "oversett siden til engelsk"
Best når det smeller!

festus

Jeg irriterer meg litt over at når jeg legger ut noe under emnet børsemaking, blir det kun for de innvidde, dvs. at man må logge seg på for å se innlegget. Det er sikkert en tanke bak det, men når jeg har spørsmål om noe våpenteknisk ønsker jeg jo at det skal nå ut til flest mulig så sjansen for å få svar blir større.
"En mann kan aldri ha for mye rødvin, for mange bøker eller for mye ammunisjon"
- Rudyard Kipling

JollyRoger

Foreslår endring som innebærer at forumsidene blir seende likedan ut når man er pålogget, som de gjør idag når man ikke er pålogget.

(Gjerne med IE6 også. Det er derfor dette innlegget havner på helt gal plass i tråden)

Øyvind F.

Det blir ikke aktuelt å gjøre noen store kodeendringer med det første. Det er jo sommer! :-D Vi får se til høsten/vinteren.

Angående JollyRogers bruk av IE6: Internet Explorer er en 12 år gammel nettleser som er full av sikkerhetshull. Microsoft selv har gått ut og advart mot å bruke IE6. De har vel lekket versjon 11 nettopp, så det skal være mulig å oppgradere til noe bedre. Av ca. 35 000 besøkende forrige måned var IE6 kun brukt 75 ganger, så det kommer ikke på tale å gjøre IE6-tilpasninger.
Øyvind F. - forum admin

qualibra

Hei Øyvind .

Sida di er snart det eneste jeg finner trygt og kjent
- i en verden der den som har passert middagshøyden
i livet, ellers ikke føler seg hjemme noe sted .:lookaround:

Så hvis jeg skulle si noe i denne forbindelsen,
så ville jeg sagt at jeg liker sida som den er .:lol2:
qualibra

JollyRoger

Ja, du har sikkert helt rett angående IE6. Men, jeg mener da å huske at IE6 fungerte fortreffelig her inne også. Nettstedet ditt er jo nesten like gammelt (ungt). Og jada, jeg har også Firefix, æh fox ...

Mr. Pitt

Jeg savner: se dine innlegg (view your posts)og flere bilder på markedet.
Old gunfighters never die, we just go on smellin like black powder.