Trenger deler til Kongsberg 1867 rolling block

Started by Finn O Bamrud, 01. January 2006 kl. 18:07:24

Previous topic - Next topic

Finn O Bamrud

Hei, og Godt Nyttår til hele landets svartkrutt-entusiaster ;-)
Jeg har fått klørne i en flott lås Kongsberg Remington rolling block, som jeg har store planer om å sette sammen til en funksjonell rifle i kaliber 12,17x44.
Jeg regner med at det ligger en del Kongsberg produserte M1867 som ”delerifler” rundt omkring, og at dere her på dette forumet veit om noe.
Som sagt, så er det kun låsen jeg sitter med, derfor trenger jeg råd og tips om hvor jeg får tak i et løp og eventuelt andre deler til denne låsen.
Det hadde selvsagt vært moro å få bygget den opp så original som mulig, men det behøver ikke å bety så mye.

Alle tips mottas med stor takk.

FOB

Pelsjeger

> Jeg har fått klørne i en flott lås Kongsberg Remington rolling block, som
> jeg har store planer om å sette sammen til en funksjonell rifle i kaliber
> 12,17x44.

Når du sier låsen, mener du hele låskassen? Det er ofte deler til Remington RB på qxl og finn, men kvalitet og pris varierer. En annonse på markedet vil kanskje gi resultater. Dersom den hadde vært svensk hadde kanskje sjangsene vært større for å få tak i noe, men som det nevnes i en annen tråd så er gjengene forskjellige. Det hadde kanskje vært mulig å mekke til noe med et svensk løp? Da må i tilfelle låskassen og løpet gjenges på ny.

Har Jaktdepotet og Sønju og disse som selger antikke våpen deler liggende mon tro? Det er verdt et forsøk :-)

Finn O Bamrud

> Når du sier låsen, mener du hele låskassen?
Takker for svar.
Jo da, jeg uttrykket meg nok litt feil der, men det er selvsagt en komplett låskasse.
Tight og fin, så og si uten rust og svært lite brukt... Håper jeg får til noe med denne kassen i løpet av våren.