Bestilling av svartkrutt for 2010-2011

Started by The Norwegian, 17. January 2010 kl. 17:29:56

Previous topic - Next topic

The Norwegian

Da er svartkrutt skytingen i gang og mange av oss trenger krutt for de neste to åra. Fikk denne mailen av Gunnar Bentzen som jeg vil vidre formiddle.

Hei.

Da ønsker jeg et noe forsinket vel overstått nyttår.

Som mange av dere har fått med seg, sluttet jeg i Engelsrud etter siste konkurs og blåste liv i mitt gamle firma.
Under ny profil (se en noe uferdig hjemmeside www.cfc.no) starter CFC Pyrotechnics opp med 4 partnere.
3 av oss har lang fartstid innen profesjonelt fyrverkeri, og 4 mann er tidligere jagerflyger.
Sist fredag gjennomførte vi første oppdrag for Forsvaret i 2010 ifm markeringen på Rygge av F16 30 år med operativ drift.
Heftig og like gøy hver gang vi gjør SFX oppdrag for Forsvaret.

Nok om det - for oss i fyrverkeribransjen har bølgende gitt seg litt og vi går mot årets mest rolige tider.
Den har vi blant annet tenkt å bruke på å gjennomføre en import av svartkrutt for sesongen 2010-2011.
Planlegg derfor eventuelle bestillinger med tanke på 2 års forbruk.

Leverandøren i Tyskland mener selv at det tar 2-3 måneder _fra en bestilling settes_ til eksporten gjennomføres.
Det skyldes kun delvis byråkratiet innad i EU.

For å finansiere importen er vi _helt_ avhengige av forhåndsbestillinger.
Mange har allerede satt sine men vi har på langt nær det antall forhåndsbestillinger vi trenger for å sette igang.
Dette skyldes dels at vi skal ut med ca 50.000 i avgifter, transport mm, og da er ikke engang kostnader forbundet med innkjøp, lager og arbeidstid nevnt.

Så vært snill, om dere tenker kjøpe svartkrutt av oss de neste 2 årene, kom med bestillingene innen rimelig tid.

Om noen av dere ønsker noe annet enn det relativt sett dyre Wano- og Sveitserkruttet beregnet på skyting,
kan vi også ta inn egnet svartkrutt for saluttering mm. som er vesentlig rimeligere (på linje med sprengkruttet fra Orrico vil jeg tro).
Jeg vet også vi ikke når alle i svartkruttmiljøet med denne mailen, og vi ville sette stor pris på at dere hjalp oss med å "spre ryktet".

Fordi transport innad i Norge er som før - svinedyrt om kun noen kg skal sendes med ADR - så vi anbefaler i utgangspunktet at dere samhandler på lokalplan.

Men som før skal vi hjelpe til der vi kan når vi likevel er på veien med eksplosiv vare.
Vi skal muliggens gjøre en jobb for Forsvaret på Andøya i slutten av juni, det er en mulighet for dere der nordpå.

Ta gjerne kontakt om det er spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Mvh

Siv.Ing. Gunnar Bentzen
Partner
CFC Pyrotechnics Ltd
mob: 90 91 94 84
hjemmeside: www.cfc.no
e-post jobb: gunnar@cfc.no
e-post priv: gunnar.bentzen@chello.no
Min hjemme side http://www.gammlevaapen.net
Formann i Søndre Vestfold Svartkruttlaug
Net side til svartkrutt klubb i Vestfold www.sondrevestfoldsvartkruttlaug.net

jæger justnæs

Jeg har gjort mitt og sendt en forhåndsbestilling.
Sesongen nærmer seg med stormskritt!

JJ
Best når det smeller!

Bjarte E.

Ja bestillingen er inne den, så nå er det bare å vente.Får håpe det blir nok bestillinger til ar han inporterer:ok:
Gøy med det som smeller
Bjarte E.

The Norwegian

Jeg har sendt min bestilling også, så de to neste sessongene er reddet for min del.

Milorg

Hva er "relativt dyrt"?
Pris for 3kg FFG?

reldor

Religion er menneskets seier over fornuften.

The Norwegian

Etter det jeg har hørt så mangler det mye på den mengden som skal til for at det blir noe svartkrutt bestilling. Så her er det bare å henge i om dere skal ha krutt til sessongen. Manglet en del på 100 kg, så det kan vel ikke ta så lang tid om vi alle bestiller det vi skal ha med en gang.

øyvind

skulle gjerne bestillt, men bor i hamerfest og det blir vel problemer. hvis det da ikke er noen flere her nord som har planer.

The Norwegian

Kanje du og AG kunne ha samkjøpt? han skal i alle fall ha litt krutt vet jeg, men har samme problem som deg.