Klær og utstyr til svartkruttskyting.

Started by Helge F., 19. April 2005 kl. 20:40:23

Previous topic - Next topic

Helge F.

Jeg lurer på om noen vet om en butikk el sted her i norge som selger lærvesker, gjeiteskinn-hansker el. og evt klær som kunne være passende til svartkruttskyting.
Jeg er ikke akkurat på jakt etter western klær, men noe litt mer vanlig , hvis noen skjønner hva jeg mener:-)
Jeg pleier å bruke noen gamle vadmelsklær noen ganger, men de er litt for ww2 millitær-pregede synes nå jeg, og passer vel bedre ved siden av en STEN MK II :-)

Håper noen har noen tips.

Pelsjeger

Jeg tror ikke det er noe butikker som selger slikt i Norge. De fleste som driver med gamle klær og slikt lager den selv av skinn de garver selv eller kjøper. Kjenner du til bokserien som heter Book of buckskinning? Der er det mye mønstre og slikt som du kan bruke om du vil lage selv.

Eller du kan handle fra utlandet, fra feks. Track of the wolf:
http://www.trackofthewolf.com/categories/catList.aspx?catID=1

Under Books har de Book of buckskinning serien også.

Helge F.

Takk for tipset :-)
Nå har jeg funnet ut akkurat hva slags type klær jeg ser etter, det er amrikanske sivile klær fra tidlig 1800-1840.Jeg så også at de hadde en god del bøker med denne type patterns på dixie gunworks.Det skal bli morro å få laget seg et slikt antrekk ved senere anledning. De som er interessert kan også eventuelt sjekke ut www.jastown.com  , her selger de ferdige klær som ikke er så altfor dyre. de har blandt annet noen tøffe jaktfrakker som ble brukt fra slutten av 1700 og opp igjennom amerika-mexico krigen.