Svartkrutt i Sverige

Started by slegga, 08. February 2010 kl. 20:31:17

Previous topic - Next topic

slegga

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt svartkrutt i Sverige? området Åre Østersund eller deromkring..?
Gamle fine jaktvåpen... Mmmmmmmm.... nammenam

slegga

Dette er laaangt unna Østersund/Åre området..

Østersund ligg øst for Trøndelag.

tierp69

Kika på sssf under länkar så kanske du hittar någon klubb i närheten som har bra tips på handlare.

http://www.sssf.net/

annars finns det substitut hos
staffansvapen pyrodex och triple seven

http://www.staffansvapen.se/

annars brukar man kunna handla på tävlingar som går i närheten..

TT

Jo jeg vet det er langt unna, men de sender gjerne innen sverige uten probl.

Yellowboy

Tror det er umulig å importere svartkrutt selv, spør tollvesenet. Det er nesten umulig å få tak i svartkrutt i Sverige, regler enda verre enn de noen gang har vært i Norge.

slegga

Tillatelse er ikke det store problemet, men å finne noen som forhandler er det store problemet.

Cap'n Redneck

Meg bekjent er det to "hoved-utsalg" av svartkrutt i Sverige:
"Skytteservice" i Ângelholm og "Svartkruttkjelleren" i Stockholm.
Jeg var i kontakt med Børsemaker Ørnerkrantz i Fäviken (like nord for Åre) om salg av svartkrutt, men problemet var at det koster skjorta fordi det må sendes som ADR-gods (farlig gods) og Ø. har ikke oppbevaringstillatelse, så jeg måtte ha hentet det med en gang det ankom Fäviken. (hovedproblemet var prisen...)
Du kan transportere fra Sverige til Norge inntil 20kg. svartkrutt til eget bruk i privatbil ihht. ADR-reglene.  Det må først søkes om innførselstillatelse hos Direktoratet for Samfunnssikkerhet og Beredskap i Tønsberg, deretter må dokumentet ha påtegning av Räddningsvärket i Karlstad som godkjenner transitten.  Endel papirarbeid...men foreløpig koster det bare portoen...
Sålenge det er bly i lufta, er det fortsatt håp......

slegga

Takk for opplysende svar.
må vel se meg om etter annen kilde da...