Lading av 45 lc ammo

Started by arvegutt, 27. April 2010 kl. 17:27:27

Previous topic - Next topic

arvegutt

Nå trenger jeg virkelig hjelp her. Jeg har tenkt å begynne å lade ammunisjon til min 45 colt, da selvfølgelig med svartkrutt. Jeg er helt grønn på området og jeg spør derfor: Hva trenger jeg av utstyr til lading (navn på de forskjellige komponenter), er det noe spesiellt utstyr som er behøvelig for svartkrutt ladning kontra røyksvakt krutt? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne forklart meg dette detaljert, gjerne satt opp en liste over utstyr, samt nøyaktig beskrivelse av framgangsmåte. For de fleste på forumet er vel dette kjente saker, så for å spare øvrige lesere på forumet for repitisjon av gammelt nytt kan du/dere kanskje sende meg "oppskriften" på mail til: arve1970@hotmail.com. Jeg blir veldig takknemmelig for all hjelp!

Øyvind F.

Litt skamløs selvpromotering: Jeg har skrevet en artikkel om lading av svartkruttpatroner i pistolkalibre som kommer i Hand&Luftvapenguiden i mai. :-) Der beskrives hele prosessen, .45 Colt går igjen i en del av eksemplene. Du finner også en del i svartkruttboka i kapittelet «Lading av svartkruttpatroner».
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.