Bøker, out of print

Started by aho, 04. October 2013 kl. 9:43:49

Previous topic - Next topic

aho

Hei



Ser det er flere som søker Øyvinds bok på markedet.
Skjønner jeg godt.
Nå som hans nye kommer snart er det nok lurt å ikke sitte på gjerdet allt for lenge.
Tenker på alle bøkene jeg angrer jeg ikke kjøpte opp gjennom tidene.
Er forresten kommet en bok om krutthorn av Per Terje Norheim,verdt å kikke litt på.
Bøker slår internett any time!:-)

Øyvind F.

Kan ikke være mer enig i den oppfordringen der! :knegge: Nå er førsteopplaget til den nye boka mindre enn den første også, men det er kanskje større sjanse for et andreopplag.

Et godt eksempel på bøker i «vår» sjanger som ikke er å få tak i lenger er Harald Sundes kammerladerbok. Den går vel for over 1000-lappen når den dukker opp på auksjoner.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Spitfire

#2
Det ligger forøvrig et eksemplar av Vakre våpen - Svart krutt på QXL auksjon nå.

Øyvind F.

Prisene den gamle boka går for på QXL er helt hinsides, og derfor har jeg skrapet sammen fem-seks eksemplarer som skal legges ut til kostpris om ikke så lenge, dvs. rundt 400 kroner. Noen av bøkene fikk jeg skaffet i Danmark, så bøkene er å få tak i bare en leter litt. Det kan lønne seg å ta en ringerunde til bokhandlere, f.eks. ute i distriktene. Er du heldig kan et hende de har en inne.

Tanken er at bøkene skal gå til noen som virkelig trenger dem – for eksempel nybegynnere i svartkruttfaget.

Ellers mener jeg fremdeles at From Musket to Metallic Cartridge er mange hakk bedre enn Vakre våpen - svart krutt. Fordelen er også at FMTMC er mye billigere, har flere og bedre bilder, flere sider og generelt mer og bedre innhold enn VV-SK.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

Geir

#4
Da var boken din bestillt Øyvind:-D ,jeg er veldig ny i denne svartkruttgalskapen og innser at jeg har mye å lære.
Jeg har også pådratt meg en slags kammerlader fetish og skulle gjerne ha fått tak i boken til Harald Sunde.
Er det noen som har den fulle tittelen slik at jeg kan søke på nettet,har hatt hellet med meg før på dette.
Tidligere kjent som kruttlappen2

Øyvind F.

Tittelen er: Norske kammerladningsgeværer og karabiner for Hæren 1842–1877 av Harald Sunde, ISBN 82-91380-00-7, utgitt på Tangent i 1993.
Øyvind F. - forum admin
Ta også en kikk på kammerlader.no.

aho

Hei!


Nå er det ikke lenge til årets "jule hefte" ligger i posten
Regner med det er flere en meg som ser fram til det!:-)


Blikk

Boka av Harald Sunde, Norges Kammerladere og Karabiner for Hæren 1842 - 1877

Er digitaliser og du finner den her:
https://www.nb.no/items/URN:NBN:no-nb_digibok_2015042408084?page=0