Greener DB

Started by TAT, 04. April 2021 kl. 12:03:45

Previous topic - Next topic

TAT

Hei!

Jeg har en Greener Dobbeltrifle i Kaliber 577/500 no 2 Express.

Jeg vurderer å selge denne og lurer på hva den kan være verdt.

Jeg lurer også på når den kan være produsert. S/N: 14164

anvil

Hei, når det gjelder alder så er det som regel mulig å finne svar på det ut fra de forskjellige stemplene som finnes på baksiden av kamrene eller på baskylen. Det er fordi det er kjent når forskjellige stempler ble tatt i bruk, og når de ikke lenger ble brukt. Google er da god å ty til.

TMB

Ut fra det jeg tidligere har sett fra Greener (hagler) så har denne dobbelrifla veldig nøktern utsmykking.
Det kan type på at den er solgt som ett bruksjern. Bruksjern ble ofte laget på gamelt velprøvd design, så selv om dette designet så lyset så tidlig som 1868, så kan denne være betydelig nyere.
Ta av løpet å ta ett bilde av alle proofmarks. Så blir dato lettere å fastsette.

Evt så kan du jo sende en mail med serie nr til produsenten, de har nok ett arkiv. info@wwgreener.com
http://www.wwgreener.com/index.html



SB

Fin gammel dobbeltrifle. Artig kaliber.
Har du skutt med den?
Har Husqvarna i samme kaliber.
"a rifle without hammers, is like a Spaniel without ears" Edward VII

Uncas

Den har Jones Screw Grip låsing. Denne ble patentert 1859, men ble brukt langt inn i mot WW2. Serienummer tyder på rundt 1875. Den har ikke original finnish. Alt stål ser ut til å være blånert. Dette er en skytter, og har i mitt hode ikke så høy samlerverdi. Restaurering er bra hvis det gjøres ordentlig....

Kiwi

En tilsvarende solgte til 8000Sek hos Walter Borg sin auktion for et på år siden.

AKS

Greener har et navn, så du kan nok øke prisen noe. I Sverige er slikt reg. pliktig og derfor billigere. Kjøpte for ikke lenge siden en lux-utgave av samme børsa og produsent og i samme kaliber. Den var i strøken stand så jeg måtte blø 40 lapper. Man re-blånerte gjerne børsene etter hver Afrika-tur, så det skulle ikke trekke prisen ned.   
AKS